انجام رزمایش نشان دهنده توان دفاعی کشور است

تهران (پانا) - فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش گفت انجام رزمایش های نظامی نشان دهنده توان دفاع کشور است که به صورت سالیانه یا در مقاطع زمانی مورد نیاز برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۲۳۰۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
انجام رزمایش نشان دهنده توان دفاعی کشور است

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار سیاری فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش و معاون هماهنگ کننده ارتش در ارتباط تلفنی با برنامه «بحث روز» رادیو ایران در خصوص برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش گفت: انجام رزمایش نشان دهنده توان دفاعی کشور است و به صورت سالیانه یا در مقاطع زمانی مورد نیاز برگزار می شود که هریک اهداف راهبردی و عملیاتی خاص خود را دارد.

فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش اظهار داشت: در برگزاری رزمایش دو هدف راهبردی و عملیاتی را دنبال کردیم.در اهداف راهبردی توان بازدارندگی خود را بالا می بریم که در هر زمان در مقابل هر تهدیدی آمادگی مقابله را داشته باشیم و در اهداف عملیاتی، انواع و اقسام سلاح ها را به کار گرفته و آزمایش می کنیم.
وی گفت: در رزمایش ها آموزش ها را تست میدانی کرده و به دفاع مان عمق می دهیم و هماهنگی بین نیروها را پی می گیریم و با به کارگیری سلاح ها در کنار یکدیگر برمبنای اهداف از پیش تعیین شده سناریوهای مختلف می نویسیم. در رزمایش ذوالفقار 1400 حدود 150 سناریو و 50 تمرین برای نیروهای چهارگانه ارتش تعریف کردیم که همه اینها اجرا شد و به اهداف عملیاتی دست یافتیم. اهداف عملیاتی درمسیر اهداف راهبردی ماست که همه اینها نشانگر اقتدار ارتش است و بیانگر این واقعیت است که هرگونه تعرضی با جواب سخت روبه رو خواهد شد.
دریادار سیاری در ادامه با تاکید بر اهمیت نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی خاطر نشان کرد: امروز ما در دریاهای آزاد حضور داریم و خطوط مواصلاتی مان را در مقابله با پدیده دزدی دریایی در خلیج عدن تامین می کنیم. پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دریای سرخ، مدیترانه، دریای جنوب چین، اقیانوس هند جنوبی، اقیانوس اطلس جنوبی و شمالی تا سن پترزبورگ و جنوب خلیج فنلاند توسط ناوشکن های نیروی دریایی ارتش به نمایش می گذاریم که نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع کشور و راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش است.
معاون هماهنگ کننده ارتش اظهارداشت: نمایش اقتدار در دریا، نشان دهنده توان عملیاتی نیروی دریایی ارتش است و دیپلماسی دریایی می تواند بزرگترین پشتیبان کشور در حوزه اقتصاد و تامین امنیت حمل و نقل انرژی و کالا در دریاها باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار