معاونت پرورشی و فرهنگی بجنورد:

مشاور چشم بیدار آموزشگاه است

بجنورد (پانا) - معاونت پرورشی و فرهنگی بجنورد در کارگاه مشاورین مدارس با موضوع پیشگیری از خودکشی دانش‌آموزان تاکید کرد مشاور چشم بیدار آموزشگاه است.

کد مطلب: ۱۲۳۰۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مشاور چشم بیدار آموزشگاه است

کارگاه مشاورین مدارس با موضوع پیشگیری از خودکشی دانش‌آموزان با حضور معاونت پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان بجنورد و رامتین جهانگیری مدرس دانشگاه، مشاور و پزشک درمانگر اعتیاد، کارشناسان مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در سالن اجتماعات کانون ریحانه برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دلاور آوازه، معاونت پرورشی و فرهنگی بجنورد، بیان کرد: مشاور خود را از آموزش و پرورش جدا نداند، آسیب های اجتماعی در مدارس بسیار زیاد است و در لایه های پنهان خانواده ها مشخص است، اما خوشبختانه خیلی از آنها به مرحله مرگ نمی رسد. انتظار ما از مشاورین این است که همراه دانش آموز باشند. مشاورین زیر نظر معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزشگاه فعالیت می کنند و باید تمام کارها و برنامه های خود را با معاونت پرورشی آموزشگاه هماهنگ کنند.

وی تاکید کرد: مشاور چشم بیدار آموزشگاه است و لحظه لحظه دانش آموز باید زیر ذره بین او باشد. مشاور باید خودش به دنبال دانش آموز بگردد و مشکلات را احساس کند و برای رفع آن برنامه ریزی کند و اگر نتوانست مشکل را در آموزشگاه حل کند، حتما به کارشناس مشاوره ارجاع می شود و از آن طریق طی مراحلی که در هسته مرکزی انجام می شود در نهایت به دستگاه های ذیربطی که در این کارگاه ها فعالند فرستاده می شود.

در ادامه رامتین جهانگیری، مدرس دانشگاه و درمانگر اعتیاد، خودکشی را عملی عمدی تعریف کرد که به علت یاس و ناامیدی صورت می گیرد و اغلب به اختلال روانی نظیر افسردگی، اختلال دوقطبی، شکست عشقی اعتیاد به الکل یا سوء مصرف مواد نسبت داده می شود.

جهانگیری گفت: در بحث خودکشی اگر به موقع وارد عمل نشویم، جان یک انسان از دست می رود و نهایتا آسیب به خانواده وارد خواهد شد. کسی که تصمیم به خودکشی گرفته است، وقتی به مشاور مراجعه می کند دیگر هیچ نقطه روشنی در زندگی ندارد و او را نمی شود نصیحت کرد. مهمترین نکته طلایی در اینجور مواقع خرید زمان است. او تصمیمش را گرفته است. ما نمی توانیم او را نصیحت کنیم. ما با او همراه می شویم. قدم بعدی این است که بفهمیم چه چیزی برای او ارزش دارد. با همین تکنیک های ساده می توان جان انسان ها را نجات داد.

در پایان جهانگیری افزود: هر اختلال و مشکلی که داریم و تمام اختلالات روان شناختی از زمانی که حیات ما شکل گرفت یعنی از دوره جنینی شروع می شود، بنابراین آمادگی زوج های جوان قبل از فرزندآوری یکی از مهم ترین راه کارهای کاهش اختلال های روانی است که با حمایت ارگان های زیربط و آموزش های سالم می توانیم به این مهم دست یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار