۱۲ هزار دانش‌آموز کاندیدای انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس کهگیلویه وبویراحمد شدند

یاسوج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد در آیین بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی مدارس استان بیان کرد ۱۲ هزار دانش‌آموز کاندیدای انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس استان شدند که از این تعداد ۳ هزار نفر با رأی دانش‌آموزان برای عضویت شورای دانش‌آموزی مدارس انتخاب می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۳۰۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
۱۲ هزار دانش‌آموز کاندیدای انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس کهگیلویه وبویراحمد شدند

هادی زارع پور، در این آیین که همزمان با سراسر کشور و با حضور مدیر کل امور اجتماعی استانداری، معاون پرورشی و فرهنگی، معاون امور جوانان هلال احمر و رئیس سازمان دانش آموزی در مدرسه استعداد‌های درخشان شهید بهشتی متوسطه اول پسرانه یاسوج برگزار شد با بیان اینکه دین اسلام با دموکراسی هیچ تعارضی ندارد اظهار کرد: در قرآن و منابع دینی شواهد زیادی بر دموکراسی و مردم سالاری دینی وجود دارد.
زارع پور گفت: خداوند در قرآن به مردم تاکید می‌کند که قول ها را بشنوید در میان آنها بهترین را انتخاب کنید این مطلب نشانه می دهد در دین ما آزادی به رسمیت شناحته شده است.

وی افزود: خداوند نیز می فرماید سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهیم مگر اینکه آنها خودشان اقدام کنند این مطلب نیز به حاکمیت اراده انسان ها در سرنوشت خودشان تاکید دارد.

زارع پور با بیان اینکه در انتخابات شورای دانش آموزی در واقع ما مشارکت اجتماعی را تمرین می کنیم، گفت: یکی از ساحت های ۶ گانه سند تحول بنیادین ساحت تربیتی و پرورشی است، ما در آموزش و پرورش موظف هستیم دانش‌آموزان را در فعالیت‌های اجتماعی تربیت کنیم و شوراهای دانش آموزی بستر مناسبی برای مهارت آموزی دانش آموزان است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: امروز همزمان با سراسر کشور بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در هزار و ۴۵۰ مدرسه به صورت حضوری یا مجازی برگزار می‌شود.
زارع پور افزود: در این مدارس تقریبا ۱۱۰ هزار دانش آموز حضور دارند که می توانند رآی دهند.
وی گفت: ۱۲ هزار دانش آموز کاندیدای انتخابات شورای دانش آموزی مدارس استان هستند که از این تعداد ۳ هزار نفر با رآی دانش آموزان برای عضویت شورای دانش آموزی مدارس انتخاب می شوند.

سرمایه اصلی کشور ما جوانان و دانش آموزان هستند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار کرد: در هر جامعه سه نوع سرمایه فیزیکی، مالی و انسانی وجود دارد که مهمترین سرمایه سرمایه انسانی است که باعث به فعلیت رساندن این سرمایه ها می شود.
حجت الاسلام علی فتح میرمحمدی گفت: سرمایه اصلی کشور ما جوانان و دانش آموزان هستند که اگر مسئولان برنامه‌ریزی مناسب برای این قشر داشته باشند می توانند کشور را به توسعه سیاسی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی برسانند.
وی افزود: این سرمایه انسانی امروز دست معلمان است و نباید از این سرمایه غافل شوند.
میرمحمدی افزود: در مدارس باید سبک زندگی و تحمل پذیری و احترام به عقاید دیگران را به دانش آموزان آموزش بدهیم.
مدیرکل اجتماعی استانداری بیان کرد: امروزه یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که دیگران را تحمل نمی کنیم اینکه هر که با ما نیست بر ماست.
میرمحمدی افزود: امروز دولت متعلق به همه ماست و باید کمک کنیم موفق شود. از همین الان شما دانش‌آموزان باید تاب‌آوری، احترام به حقوق شهروندی و احترام به افراد مخالف را تمرین کنید.

شورای دانش‌آموزی تمرین مشارکت در تصمیم‌گیری هاست

در ابتدای این برنامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هدف از برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی را مشارکت دانش آموزان در امور اجرایی آموزشی و پرورشی بیان کرد.
کورش دلشاد گفت: شورای دانش آموزی در واقع تمرین دموکراسی و کار جمعی و تمرین مشارکت در تصمیم گیری ها است، در آینده نیز امور کشور به دست شما سپرده خواهد شد که باید از همین الان در مدرسه اعتماد به نفس خود را بالا ببرید.

وی افزود: همکاری با مدیر مدرسه در امور پرورشی و فرهنگی، علمی، آموزشی و ورزشی از وظایف شورای دانش آموزی است.
دلشاد گفت: شرکت در همه مراسمات و همکاری با مدیر در تشکیل انجمن دانش آموزی از دیگر وظایف شورای دانش آموزی مدرسه است.

منتخب شورای مدارس شهرستانها و مناطق راهی پارلمان استانی می شوند

در حاشیه این برنامه رئیس سازمان دانش آموزی استان گفت: «شورای دانش آموزی» به عنوان بازوی مشورتی مدارس است که از اهداف مهم تشکیل این شوراها، «آماده‌سازی دانش آموزان برای جامعه‌پذیری و تمرین مشارکت اجتماعی»، «ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری و تمرین کار تیمی» و «استفاده از توانمندی‌های مختلف دانش آموزان به عنوان منابع انسانی در اجرای برنامه‌ها» است.

سید نظام مرادی به مراحل تشکیل مجلس دانش آموزی در استان اشاره کرد و افزود: بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در حال اجرا و برگزاری است. بعد از انتخابات شوراهای دانش آموزی، خروجی شوراها در مدارس و شهرستان و مناطق مشخص می شود و نمایندگان برگزیده شهرستانها و مناطق؛ به استان دعوت و پارلمان دانش آموزی استان تشکیل می شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان بیان کرد: پارلمان دانش آموزی استان در دو جنسیت پسران و دختران با حضور 50 دانش آموز برگزیده استان است.

وی گفت: در پارلمان استانی رای گیری انجام می شود و بعد از شمارش آرا یک نفر دانش آموز دختر و یک نفر دانش آموز پسر به عنوان نمایندگان استان به مجلس دانش آموزی کشور راه پیدا می کنند.

مرادی بیان کرد: هر ۲ سال یکبار انتخابات مجلس دانش آموزی صورت می گیرد. این مجلس در سطح کشور با ۱۵۰ نفر دانش آموز تشکیل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار