تشکیل کمیسیون تخصصی نخبگان جوان در شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان

هرمزگان (پانا)- کمیسیون تخصصی نخبگان جوان در شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان با حضور امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیسیون تخصصی نخبگان جوان در شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان

امام جمعه شهرستان پارسیان در خصوص برگزاری این مراسم گفت: کمیسیون تخصصی با حضور نخبگان جوان فرهنگی در زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تشکیل می شود تا نظرات تخصصی و علمی اعضای آن جهت تصویب در شورا و اجرای آن توسط ارگان ها مورد بررسی قرار گیرد.

مسعود مهرانی، رئیس آموزش و پرورش پارسیان در دیدار جمعی از فعالان حوزه پرورشی با امام جمعه شهرستان پارسیان ضمن تشکر از برگزاری این نشست صمیمی گفت: مقام معظم رهبری، همواره در اکثر برنامه ها دغدغه فرهنگی خود را بیان کرده اند و هنوز هم بر این امر تاکید دارند، اما متاسفانه مقوله فرهنگی به عنوان اولویت اول نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش قرار نگرفته است و کمبود ساعت پرورشی در مدارس از جمله این موارد است و حتی در مجموعه دولتی به آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد هزینه زا دیده شود.

در ادامه جمعی از مربیان پرورشی در این جلسه به بیان دغدغه های خود پرداختند و پیشنهاداتی را مطرح کردند که هماهنگی دستگاه های فرهنگی شهرستان در برخورد با چالش های پیش روی نوجوانان و جوانان و همچنین حضور کارشناسان متخصص جهت حل آسیب های جدید پیش روی دانش آموزان در زیست بوم جدید شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین بارانی امام جمعه شهرستان پارسیان پس از استماع مطالب حاضرین در جلسه ضمن تایید دغدغه های فرهنگیان گفت: متاسفانه یک خلا در شورای فرهنگ عمومی شهرستان وجود دارد و آن کمبود نظرات کارشناسی جهت حل معضلات فرهنگی است و پیشنهادی در این زمینه داده ایم که کمیسیون های تخصصی در زیر مجموعه ی شورا طراحی شود و به صورت تخصصی و علمی مسائل و دغدغه های فرهنگی شهرستان بیان شود.

امام جمعه شهرستان پارسیان در ادامه افزود: نقشه راهبری فرهنگی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود بعد از سال ها دوباره احیا شد و امیدوارم کمیسیون نخبگان جوان با حضور شما مربیان جوان فرهنگی تشکیل شود تا نظرات و پیشنهادات تخصصی شما بعد از مطرح شدن در شواری فرهنگ عمومی و در صورت تصویب برای ارگان های مربوطه در شهرستان لازم الاجرا باشد.

حجت الاسلام و المسلمین بارانی در پایان هم بر همکاری حوزه علمیه و حضور روحانیون متخصص در مدارس تاکید کرد و افزود: ما برای رفع آسیب های موجود در شهرستان که نوجوانان و جوانان با آن درگیر هستند و همچنین پاسخ به شبهات موجود در میان این نسل آمادگی کامل داریم.

در پایان جلسه پیشنهادی از سوی رئیس آموزش و پرورش شهرستان پارسیان مبنی بر برگزاری ماهیانه این جلسات به صورت منظم ارائه شد تا از نزدیک مسائل فرهنگی مورد بررسی قرار بگیرد که با استقبال بسیار خوب امام جمعه شهرستان همراه شد تا در هر ماه با یک دستور کار مشخص این جلسه برگزار شود و مدعوین با آمادگی کامل جهت ارائه نظر و پیشنهاد در این جلسات حضور یابند.

خبرنگارپانا: حسین عباسیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار