19 آبان انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس کردستان برگزار می‌شود

سنندج(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان در روز چهارشنبه 19 آبان ماه در مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
19 آبان انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس کردستان برگزار می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، حجت الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر گفت: در راستای تحقق شعار مشارکت موثر دانش آموزان در تصمیم سازی و اجرای مطلوب برنامه های آموزش و پرورش، بهره مندی از توانمندی ها و تقویت مسئولیت پذیری دانش آموزان، همزمان با سراسر کشور، بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی استان در روز چهارشنبه 19 آبان ماه با شعار «شورای دانش آموزی، طلایه دار گام دوم انقلاب اسلامی» در کلیه مدارس استان به صورت حضوری و غیرحضوری از طریق فضای مجازی برگزار می شود.

نریمانی گفت: با توجه به بازگشایی مدارس در آبان ماه، برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس استان به صورت حضوری خواهد بود و با عنایت به تدریجی بودن بازگشایی، مدارسی که به هر دلیل در روز نوزدهم موفق به برگزاری انتخابات نشدند می توانند تا پایان آبان ماه انتخابات را به صورت حضوری برگزار کنند.

وی تاکید کرد: شهرستان ها و مناطق نسبت به برگزاری مراسم نمادین در یکی از آموزشگاه های عادی سطح شهر و با حضور مسئولان به منظور نظارت بر روند برگزاری انتخابات اقدام کرده و برای مابقی مدارس تیم های نظارتی انتخاب و اعزام شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان به تعداد اعضای شوراهای دانش آموزی در دوره های تحصیلی نیز اشاره کرد و گفت: ترکیب اعضای شوراهای دانش آموزی در مدارس ابتدایی (دوره اول) بر حسب تعداد دانش آموز پایه سوم خواهد بود، بطوریکه در مدارس تا 100 نفر دانش آموز 5 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل، از 101 نفر تا 150 نفر 7 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل و از 151 نفر به بالا 9 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل هستند.

وی افزود: ترکیب اعضا در مدارس شش پایه ابتدایی بر حسب تعداد دانش آموزان پایه سوم تا ششم خواهد بود و دانش آموزان پایه سوم ابتدایی و بالاتر می توانند علاوه بر نامزد شدن عضویت در شورای مدرسه در رأی گیری هم شرکت کنند.

نریمانی در ادامه گفت: ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در دوره های متوسطه اول و دوم بر حسب تعداد کل دانش آموزان آن واحد آموزشی خواهد بود و تا 250 نفر دانش آموز، 5 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل، از 250 نفر تا 350 نفر دانش آموز، 7 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل، از 350 نفر تا 550 نفر، 9 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل و از 550 نفر به بالا 11 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار