مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد:

14 درصد از دانش‌آموزان فارس در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند

بسیاری از رتبه‌های زیر ۳ هزار دانش‌آموزان فارس در مدارس غیر دولتی رقم می‌خورد

شیراز(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش فارس از تحصیل 14 درصد از دانش‌آموزان استان فارس یعنی بیش از یکصد و 18 هزار نفر در مراکز غیر دولتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
14 درصد از دانش‌آموزان فارس در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند

فرهاد اسماعیلی در نشستی که با جمعی از مدیران و موسسان مراکز غیردولتی استان فارس که با حضور مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: رعایت عدالت و قانون به صورت همگانی و کمک به رشد و توسعه منطقی مراکز غیردولتی از استراتژی و محورهای اصلی عملکرد ما در حوزه مدارس غیردولتی فارس بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: عشق و علاقه به سیستم تعلیم و تربیت باعث شده است که برخی از افراد با راه‌اندازی مدارس غیردولتی به آموزش و پرورش و دانش‌آموزان کشور کمک کنند.

اسماعیلی بیان کرد: در دوران کرونا اهمیت و جایگاه مراکز غیردولتی برای آموزش و پرورش و مردم بیشتر آشکار شد به طوری که از امروز بیش از 14 درصد از دانش‌آموزان استان فارس در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: اگر انتقادات و پیشنهادات با تفکر و تامل همراه باشد موجب اصلاح روند خواهد شد و ما در فارس همیشه به این مساله تاکید داشته‌ایم.

اسماعیلی با بیان اینکه رتبه 7 کنکور زبان کشور در سال جاری از دانش‌آموزان یکی از مدارس غیردولتی فارس بوده است، افزود: مدارس غیردولتی استان در کنکور امسال نیز خوش درخشیدند و هرساله بسیاری از رتبه‌های زیر 3 هزار دانش‌آموزان ما در این مدارس رقم می‌خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: فارس همچنین از وضعیت خوبی در حوزه مراکز احداث شده غیردولتی برخوردار است و سیاست ما این است که حمایت‌های لازم در راستای جذب سرمایه گذار برای احداث این مراکز را همچنان توسعه دهیم.

28 درصد از مدارس فارس غیردولتی هستند

رییس اداره مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش فارس از وجود بیش از 2 هزار مرکز غیردولتی در استان فارس خبر داد و گفت: 28 درصد از مدارس استان فارس ، شامل مدارس غیردولتی می‌شود.

یزدان دشتیان در نشستی که با جمعی از مدیران و موسسان مراکز غیردولتی استان و مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد گفت: بیش از یکصد و 18 هزار دانش‌آموز در مراکز غیردولتی فارس مشغول تحصیل هستند که این رقم 14 درصد از دانش‌آموزان استان را تشکیل می‌دهد.
دشتیان اظهار کرد: فرایند جذب مدرس در مراکز غیردولتی به این صورت است که پس از جمع آوری اطلاعات متاقضیان از طریق ایفرم و ارایه لیست به مناطق این افراد گزینش خواهند شد و پس از عبور از این مرحله برای آنان کلاس‌های ضمن خدمت و توسعه مهارت برگزار می شود.
دشتیان گفت: خوشبختانه شورای نظارت استان همواره با رویکردی مثبت در حمایت از موسسان و اجرای قوانین قدم برداشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار