در اختتامیه جشنواره نوجوونیم عنوان شد:

جشنواره نوجوونیم از همه نوجوانان حمایت می‌کند

تهران(پانا) - در مراسم اختتامیه جشنواره نوجوونیم از نفرات اول تا سوم در هر بخش تجلیل به عمل آمد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره نوجوونیم از همه نوجوانان حمایت می‌کند

اختتامیه اولین دوره جشنواره نوجوونیم که با هدف شناسایی سلیقه نوجوان و شناسایی نوجوان های برتر در هر حوزه آغاز به کار کرده بود؛ پس از ماه ها، با تجلیل از نفرات برتر و همچنین اجرای برنامه های متنوع توسط منتخبین در سالن رضوان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به همت بسیج صدا و سیما برگزار شد.

از میان ٣۵٠٠ رزومه اولیه در محورهای جشنواره که شعر، داستان، روزنامه‌نگاری، فیلمسازی، بازیگری، خوانندگی و اجرا بود، ۴٠٠ رزومه به عنوان رزومه برتر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. پس از بررسی های ٣٠ نوجون عضو آکادمی جشنواره، ۴٧ نفر به عنوان برگزیده های هر بخش انتخاب شدند و در نهایت ٢١ نفر از این نوجوانان به عنوان نفرات برتر در تمامی زمینه ها انتخاب شدند.

در مراسم اختتامیه نوجوونیم از رتبه های اول تا سوم در هر بخش تجلیل به عمل آمد

در حوزه شعر؛ به ترتیب فاطمه سادات حسینی از بوشهر، آرین رحمتی از کردستان و فاطمه میرزایی از بوشهر مقام های اول، تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در حوزه اجرا؛ رضوان فرخ پور از لرستان، محمدرضا محمدی از البرز و غزل علی بیگی از چهارمحال و بختیاری نفرات اول، دوم و سوم شدند.

در حوزه داستان؛ مریم شاه پسندی از تهران، مجتبی صاحب زمانی از کاشمر، زینب محمدی از شهر قدس به عنوان نفرات برتر این حوزه منتخب شدند.

در حوزه روزنامه نگاری و خبرنگاری، سما رزمی از آذربایجان شرقی و آرمیتا رزاقیان از تهران رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش فیلمسازی، مریم رضایی از اصفهان، بنیامین خدابنده از سیستان و بلوچستان و محمد قادری از تهران نفر اول، دوم و سوم در حوزه فیلمسازی شدند.

در بخش خوانندگی؛ سید محمد حسینی از تهران، محمدحسن احمدی از تهران و مهدی جعفری از تهران رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش بازیگری؛ سجاد اسماعیلی از یزد، سارا ذوقی از تهران و میلاد صویلاوی از بوشهر به عنوان نفرات اول، دوم و سوم جشنواره در این حوزه ها منتخب شدند.

حسین شکیب راد؛ دبیر جشنواره در رابطه با جشنواره نوجوونیم بیان کرد: در این جشنواره تلاش شد تا از نوجوانان در حوزه های مختلف توجه و حمایت لازم انجام شود. در نخستین دوره به کمک تشکل‌های دانش آموزی ایده این جشنواره پس از ١٨ سال اجرایی شد. از سال های آینده دانش آموزان می‌توانند خود با ارسال رزومه به دبیرخانه این جشنواره در جشنواره نوجوونیم شرکت به عمل رسانند. در هر حوزه ٣ نفر به عنوان نوجوان برتر انتخاب شدند، اما ما از تمامی نوجوانان شرکت کننده در این جشنواره حمایت خواهیم کرد.

محمد مهدی رحمتی؛ رئیس بسیج صداوسیما و سرپرست معاونت امور استان‌های رسانه ملی هم تاکید کرد: تمامی نوجوانان اسطوره اند و آینده ساز این مرز و بوم. تمامی انسان ها در کارهای خود خلاقیت به کار نمی‌گیرند و بعضی ها در برابر خلاقیت مقاومت می‌کنند و تنها عده ای مشخص و معدود هستند که به عنوان پیشگامان خلاقیت جریان ها را در جامعه شکل می‌دهند.

اردشیر دهقانی؛ معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در اختتامیه جشنواره نوجوونیم بیان کرد: مسئولیت ما در سازمان دانش آموزی تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است، اما نه به شیوه ای که در آموزش و پرورش مرسوم است، بلکه به صورت غیرمستقیم این آموزش صورت می‌پذیرد. ما به دنبال پایدار کردن رفتارهای مثبت دانش آموزان هستیم. زمینه تربیت نوجوانان و پایه‌گذاری این رفتارهای مثبت در نسل جوان در این جشنواره محیا شده است.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار