گردهمایی روسای فناوری اطلاعات ادارات کل آموزش و پرورش کشور در استان یزد

یزد(پانا) - مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی روسای ادارات فناوری ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در استان یزد، از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای تهیه ملزومات آموزش مجازی برای دانش‌آموزان کم برخوردار سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی روسای فناوری اطلاعات ادارات کل آموزش و پرورش کشور در استان یزد

محمود حبیبی، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی روسا در استان یزد از اختصاص مبلغ ۵٠٠ میلیون تومان برای تهیه ملزومات مربوط به آموزش دانش آموزان کم برخوردار سراسر کشور خبر داد و گفت: تاکنون مبلغ ۱۵۰ میلیارد آن تامین اعتبار و برای دانش آموزان کم برخوردار سراسر کشور هزینه شده است.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا گفت: «با توجه به لزوم اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان و با توجه به اینکه در یک‌سال گذشته یکی از مسائل حوزه ارتباطات، یکپارچه سازی سامانه های آموزش و پرورش بوده است، سعی کردیم سامانه های یکپارچه ای طراحی کنیم که به حول و قوه الهی پروسه طراحی و پیاده سازی سامانه ها به پایان رسیده است و اکنون فاز استقرار سامانه در مراکز استان ها در حال شروع شدن است که در گردهمایی سه روزه استان یزد توضیحات لازم آموزشی این سامانه برای کارشناسان فناوری تبیین و تشریح می شود.»

وی در ادامه افزود: «این گردهمایی ها قبل از شیوع بیماری کرونا سالی یک بار یا حتی بیشتر برگزار می شد که متاسفانه در دو سال اخیر به تعویق افتاد، ولی با توجه به ضرورت مسئله یکپارچه سازی سامانه ها تصمیم به برگزاری این همایش گرفته شد.»

این مقام مسئول در ادامه گفت: «امروزه فناوری حرف اول را در دنیا می زند و با توجه به حرکت جهانی، در کشور ما این نیاز احساس شد که تفکر الگوریتمی را به دانش آموزان و حتی اطفال آموزش دهیم.»

وی تاکید کرد: «ما با این تفکر الگوریتمی را با نام دوره های برنامه نویسی آغاز کرده ایم. امسال این طرح در مقطع دبستان دو استان اجرا شد که امیدواریم بتوانیم در سراسر کشور آن را گسترش دهیم. این طرح علاوه بر توانایی کودکان در حل مسائل، موجب کشف استعدادشان در سنین پایین تر می شود.»

وی در ادامه در رابطه با شبکه شاد عنوان کرد: «در سال گذشته شبکه شاد مشکلات متعددی داشت، اما خوشبختانه روز به روز این مشکلات کمتر شد و این روند رفع نواقص ادامه خواهد داشت. متاسفانه ما پیش زمینه ای برای آموزش مجازی نداشتیم و با توجه ضرورت تدریس مجازی ما در کمترین زمان ممکن این شبکه را راه اندازی کردیم و طبیعی است که در ابتدا هر برنامه ای مشکلات متعددی دارد و با گذشت زمان این نواقص رفع می شود و با توجه به سلایق مخاطبین سرویس های جدیدی اضافه می‌شود. امسال هم شاهد تغییراتی در سرویس های شبکه شاد بودیم و در اینده ای نه چندان دور می‌خواهیم سرویس هایی همچون گفت و گوی تصویری همزمان و... را اضافه کنیم.»

محمود حبیبی در ادامه گفت: «در حوزه آموزشی بر این نظر هستیم که دیگر آموزش دروس مانند دوران قبل کرونا نمی شود و تصمیم بر این شد که شبکه شاد را استراتژی مکمل آموزش حضوری بدانیم. استفاده از این فناوری موجب صرفه جویی وقت و هزینه برای والدین و آموزش و پرورش می شود.»

حبیبی در پایان افزود: «با توجه به پیشرفت های زیاد در حوزه فناوری نیازمندیم که سطح سواد مردم را در این زمینه بالا ببریم و در این امر نیاز به مشارکت نهادهای دیگر است که با توجه به تصمیمات اتخاذ شده محتواهای آموزشی در این زمینه تهیه می‌کنیم و در اختیار مردم قرار می دهیم.»

بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مهم در حوزه فناوری اطلاعات، بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات و ارائه راهکارهای مناسب از سوی کارشناسان مربوطه از دیگر برنامه های این گردهمایی در روز اول بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار