ارتقاءسواد رسانه ای از مهمترین نیازهای امروز دانش‌آموزان است

خرم‌آباد(پانا) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در دیدار با اعضای هیات رییسه مجلس دانش‌آموزی استان، تاکید کرد ارتقاء سواد رسانه ای از مهمترین نیازهای امروز است که می‌تواند در قالب دروس آموزشی در مدارس و از میان دانش‌آموزان آغاز شود.

کد مطلب: ۱۲۲۷۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ارتقاءسواد رسانه ای از مهمترین نیازهای  امروز دانش‌آموزان است

احمد حسین فتایی؛ مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی لرستان، در دیدار با رئیس اداره فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان، مسئول خبرگزاری پانا و اعضای هیات رییسه مجلس دانش آموزی لرستان، آبان ماه را با توجه به مناسبت های متعدد فرهنگی و دانش آموزی، ماه دانش آموزان عنوان کرد و گفت: دانش آموزان به دلیل قرار داشتن در سنین نوجوانی و حضور بیشتر در سطح جامعه، می توانند بسیار بهتر از مسئولین، آسیب های اجتماعی را درک کرده و با تکیه بر آموزش های درست و اصول تربیتی خانواده، به خوبی با آن مقابله کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: ایده تشکیل مجلس دانش آموزی در راستای رسیدگی و مرتفع کردن نیازهای این قشر سرنوشت ساز، بسیار مفید و کارگشاست و اعضای هیات رییسه این مجلس در استان باید مطالبه گر نیازمندی های دانش آموزان استان از مسئولین باشند.

وی افزود: شناسایی و کشف استعدادهای ویژه فرهنگی و، هنری در میان دانش آموزان یکی از اصلی ترین وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش است که در قالب همکاری و تفاهم‌نامه های متعدد، در حال پیگیری است و از سازمان دانش آموزی و مجلس دانش آموزی استان می خواهیم در این زمینه نیز همکاری لازم را داشته باشند.

فتایی سپس با تاکید بر لزوم افزایش سواد رسانه ای در سطح جامعه، گفت: با توجه به گسترش روزافزون رسانه های جمعی و پیام رسان های فضای مجازی، ارتقاء سواد رسانه ای یکی از مهمترین نیازهای امروز ماست که می تواند در قالب دروس آموزشی در مدارس و از میان دانش آموزان آغاز شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سپس ابراز کرد: بسیاری از دغدغه های مطرح شده توسط شما از جمله موضوع رسیدگی به آسیب های اجتماعی و افزایش سرانه مطالعه، در قالب دستور کار در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و مصوبات ویژه ای در این راستا به تصویب رسیده که پس از اجرای کامل و دقیق می تواند بخشی از مشکلات و کاستی های این دو حوزه مهم را مرتفع سازد.

وی در پایان با اشاره به ایجاد و آغاز به کار نخستین هنرستان دخترانه هنرهای زیبای استان، گفت: یکی از مهمترین دغدغه های والدین، فراهم شدن ادامه تحصیل در رشته های هنری برای فرزندان دختر خود، در استان بود، که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته، حمایت های مسئولین کشوری و استانی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، فعالیت نخستین هنرستان دخترانه هنرهای زیبای استان در خرم آباد آغاز شده و در رشته های موسیقی، نمایش و گرفیک هنرجو می پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار