خاجی: تصمیم گیرنده نهایی در مورد سرنوشت یمن مردم این کشور هستند

تهران (پانا) - مشاور ارشد وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه تصمیم گیرنده نهایی در مورد سرنوشت یمن مردم این کشور هستند، رفع محاصره ظالمانه را مقدمه حل و فصل سیاسی بحران یمن عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
خاجی: تصمیم گیرنده نهایی در مورد سرنوشت یمن مردم این کشور هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، هانس گروندبرگ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که به تهران سفر کرده است با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و پیرامون مسائل و ابعاد مختلف بحران یمن و آخرین تحولات به بحث و گفت وگو پرداخت.

در این دیدار علی اصغر خاجی با اشاره به اینکه تصمیم گیرنده نهایی در مورد سرنوشت یمن مردم این کشور هستند، رفع محاصره ظالمانه را مقدمه حل و فصل سیاسی بحران یمن عنوان کرد.

بی اعتمادی حلقه مفقوده پیشرفت مذاکرات یمن است

وی با ارزبابی نقش سازمان ملل در بحران یمن، بی اعتمادی ایجاد شده را حلقه مفقوده پیشرفت مذاکرات دانست و تاکید کرد: بازسازی اعتماد باید با اقدامات عملی به ویژه در زمینه امور بشردوستانه همراه باشد.

خاجی در عین حال حمایت جمهوری اسلامی ایران را از هرگونه تلاش عادلانه سازمان ملل برای حل بحران یمن اعلام کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نیز با تائید این موضوع که مردم یمن تصمیم گیرندگان نهایی خواهند بود، نقش کشورهای منطقه را برای حمایت از فرایند صلح بسیار مهم ارزیابی کرد و در این زمینه حمایت جمهوری اسلامی ایران را مهم دانست.

گروندبرگ تاکید کرد: اکنون در مرحله ارزیابی نقطه نظرات مختلف است و درصدد است نگرانی گروه های مختلف یمن را در برنامه های آتی خود در نظر بگیرد و در عین حال اولویت های کوتاه مدت خود را در چارچوب اهداف بلندمدت به پیش ببرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار