حیدری: طولانی‌شدن مذاکرات و ادامه تحریم‌ها به ضرر کشورمان است

طرف مذاکره‌کننده با جمهوری اسلامی در برجام باید آمریکا باشد زیرا کشورهای اروپایی نمی‌توانند به تنهایی قادر به اجرای توافق هسته‌ای باشند/ باید به دنبال توافق برد- برد باشیم

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت از سال ۲۰۱۵ تاکنون تنها ۱۰ درصد برجام اجرایی شده به همین خاطر تاکید بر ادامه مذاکرات قبلی وین است تا به نتیجه برسد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
حیدری: طولانی‌شدن مذاکرات و ادامه تحریم‌ها به ضرر کشورمان است

به گزارش خانه ملت، شهریار حیدری درباره نقطه آغاز دور سوم مذاکرات وین گفت: بحث برجام حاکمیتی بوده و نظر حاکمیت بر ادامه مذاکرات قبلی است. از سال 2015 تاکنون تنها 10 درصد برجام اجرایی شده به همین خاطر تاکید بر ادامه مذاکرات وین است تا منتج به نتیجه شود.

وی افزود: در نقطه پایانی برجام یعنی لغو کامل تحریم‌ها قرار داریم به همین خاطر شروع مذاکرات از نقطه صفر یعنی بازگشت به 10 سال پیش؛ طرف مذاکره‌کننده با جمهوری اسلامی در برجام باید آمریکا باشد زیرا کشورهای اروپایی نمی‌توانند به تنهایی قادر به اجرای توافق هسته‌ای باشند.

وی ابراز کرد: ورود آمریکا به برجام و مذاکره مستقیم با ایران باید به همراه لغو تحریم‌ها باشد زیرا بدون تحقق این امر مهم برجام برای جمهوری اسلامی هیچ دستاوردی ندارد. طولانی شدن مذاکرات و ادامه یافتن تحریم‌ها به ضرر کشورمان است به همین خاطر باید به دنبال توافق برد- برد باشیم.

وی عنوان کرد: توافق برد - برد عبارت است از لغو کامل و بدون شرط تحریم‌های ظالمانه و برگشت ایران به اجرای تعهدات قبل از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای است. برجام موضوع پیچیده‌ای نیست بلکه چون تحت تاثیر لابی‌های عربی و صهیونیستی قرار گرفته دچار مشکل شده و گرنه فعالیت جمهوری اسلامی در چارچوب آژانس است.

وی خاطرنشان کرد: عدم لغو تحریم‌ها و ادامه اجرای یک طرفه تعهدات برجامی توسط ایران یعنی هدر دادن زمان و هزینه به همین خاطر باید در راستای کسب توافق برد-برد تلاش کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار