برای اولین بار در کشور؛

افتتاح طرح پیک هوشمند شهری در پست خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) - استاندار خراسان جنوبی از راه‌اندازی پیک هوشمند شهری برای نخستین بار در کشور در بیرجند خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح طرح پیک هوشمند شهری در پست خراسان جنوبی

حمید ملانوری استاندار در مراسم افتتاح طرح "پیک هوشمند شهری" و در ارتباط ویدئوکنفرانسی با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: سامانه های پستی، بهترین فرصت برای ارائه محصولات استان به بازارهای مختلف هستند.

ملانوری با اشاره به تغییر و تحولات پست در شرایط فعلی در مقایسه با گذشته ، افزود: توسعه خدمات با توجه به نیاز روز بشر ، جایگاه خوبی را به پست داده است.

وی گفت: در شرایط فعلی، هم به واسطه پیشرفت تکنولوژی و هم شیوع بیماری کرونا ، بیش از هر زمانی به خدمات نوینی پستی احساس نیاز می شود.

ملانوری به تأثیر کرونا بر همه حوزه ها اشاره کرد و افزود: وزارت ارتباطات به جهت پوشش دهی نیازهای مردم در این ایام کرونایی اقدامات درخوری انجام داده که از آن جمله می توان به تأمین زیرساخت های ارتباطی اشاره کرد که در آموزش دانش آموزان و دانشجویان مؤثر بود.

وی گفت: رونق گرفتن استارتاپ ها و بازارهای اینترنتی و الکترونیکی از نتایج مطلوب توسعه زیرساخت های ارتباطی بود که مورد اقبال مردم واقع شد.

استاندار در ادامه به ظرفیت های گردشگری، کشاورزی، معدن و مرز استان اشاره کرد و افزود: در زمینه معرفی محصولات مرتبط با این چهار محور توسعه ای و عرضه کالاهای مرتبط با آنها، پست ظرفیت بسیار خوبی است.

آقای ملانوری از برنامه استان برای راه اندازی تعاونی تولید کنندگان محصولات استراتژیک کشاورزی گفت و افزود: مقدمات ایجاد این تعاونی شکل گرفته و بنا بر این است که 45 هزار تولید کننده زرشک، زعفران و عناب استان سهامدار این تعاونی شوند.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، عرضه سهام این تعاونی از طریق پست و با استفاده از سامانه های پستی صورت خواهد گرفت.

استاندار افزود: هدف از راه اندازی این تعاونی، ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی استان است و استفاده از ظرفیت پست به حصول این نتیجه کمک خواهد کرد.

با ایجاد پیک هوشمند، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها دارای اکانت می‌شوند و درخواست‌های غیرحضوری مردم از طریق پست تحویل می‌شود که کمک بزرگی در صرفه جویی هزینه‌هاست.

افراد متقاضی استفاده از خدمات این طرح می‌توانند به نشانی postsam.ir مراجعه کرده و به عضویت این سامانه درآیند و تقاضای ارسال مرسولات خود را در سطح شهر بیرجند و تمامی شهر‌های کشور ثبت کنند.

امکان رصد و پیگیری روند ارسال مرسوله‌ها توسط فرد از خدمات مطلوب این طرح است.

بر اساس گزارش‌های اداره کل پست استان؛ تعداد مرسوله‌های وارده و خارج شده این مجموعه طی ۶ ماهه نخست امسال، به ترتیب ۸۳۷ هزار و ۵۰۵ و ۴۹۸ هزار و ۵۲۵ بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار