واکنش کاخ سفید به تاریخ احتمالی ازسرگیری مذاکرات وین

تهران(پانا) - سخنگوی کاخ سفید با اشاره مطرح شدن تاریخ احتمالی ازسرگیری مذاکرات احیای برجام، اظهار کرد که آمریکا در قبال ایران، مسیر دیپلماسی را دنبال خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
واکنش کاخ سفید به تاریخ احتمالی ازسرگیری مذاکرات وین

به گزارش ایسنا، جن ساکی - سخنگوی کاخ سفید - روز چهارشنبه با اشاره به صحبت‌های علی باقری (معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران) درخصوص زمان ازسرگیری مذاکرات وین گفت: آن‌ها در طی روزها و هفته‌های گذشته اظهارنظرهای مشابهی داشته‌اند.

وی تاکید کرد که واشنگتن متعهد به دنبال کردن مسیر دیپلماتیک است.

جن ساکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من تعیین زمان برگزاری دور آتی مذاکرات را به مذاکره‌کنندگان اصلی واگذار می‌کنم. طرح ما همچنان تعهد در قبال تعهد خواهد بود و این را به عهده اروپایی‌ها و مذاکره‌کنندگان می‌گذاریم تا بگویند گام بعدی در چه زمانی رخ می‌دهد.

علی باقری - معاون سیاسی وزیر امور خارجه - که به بروکسل سفر کرده است، در مقر اتحادیه اروپا با «انریکه مورا»، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی این اتحادیه دیدار و در خصوص لغو موثر تحریم‌ها و پایبندی سایر طرف‌ها به تعهدات خود رایزنی کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در این ملاقات با تاکید بر تجربه چندساله بدعهدی در اجرا و نهایتا خروج یکجانبه و غیرقانونی از برجام توسط ایالات متحده و بی‌عملی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات پذیرفته‌شده خود، اظهار کرد: آنچه برای ایران موضوعیت دارد، لغو موثر تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران است و هر توافقی باید خواسته‌های ایران در این‌خصوص را برآورده سازد.

باقری ارائه تضمین برای عدم تکرار بدعهدی و رفتارهای غیرقانونی طرف‌های مقابل را خواسته غیرقابل چشم‌پوشی ایران دانست.

در این ملاقات دوطرف موانع اصلی مذاکرات پیش رو را مرور کرده و توافق کردند مذاکرات را در ماه نوامبر شروع کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار