وزیر ارشاد: مجموعه‌ای برای جلوگیری از ورود لغات بیگانه دایر شده است

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری به شهرستان اصلاندوز مغان سفر کرده، با بیان اینکه یک مجموعه به منظور حفظ زبان‌های ایرانی از ورود لغات بیگانه دایر شده است بر حفظ زبان‌ها و هویت تمام قومیت‌های کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارشاد: مجموعه‌ای برای جلوگیری از ورود لغات بیگانه دایر شده است

به گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه در حاشیه سفر به شهرستان اصلاندوز مغان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: پروژه‌های متعدد آبی در این منطقه مرزی در حال اجرا می‌باشند که بخشی از آنها به بهره‌برداری رسیده و ثمرات زیادی برای مردم تلاشگر مغان داشته است.

او با بیان اینکه سیاست دولت مردمی تخصیص اعتبارهای مناسب به منظور تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌هاست ادامه داد: بطور قطع در آینده نزدیک بهره‌برداری از آنها سبب ایجاد تحول اساسی در چهره منطقه شده و برای عشایر و مرزداران عزیز مغانی مواهب زیادی در پی خواهد داشت.

وزیر ارشاد همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یک مجموعه به منظور حفظ زبان‌های ایرانی از ورود لغات بیگانه دایر شده است، گفت: از این منطقه به آذریان عزیز و تمام اقوام ایرانی اعلام می‌کنم که سعی ما حفظ زبان‌ها و هویت تمام قومیت‌های کشور عزیزمان است و با یاری خداوند متعال این داشته‌های ارزشمند همچنان ماندگار خواهند بود.

اسماعیلی همچنین با اشاره به نبود نمایندگی و شعب بعضی ادارات و ارگان‌های فرهنگی در شهرستان‌های منطقه مغان گفت: هرچند ورود ابزارهای ارتباطی به زندگی مردم و گسترش فضاهای مجازی نیازها را به اینگونه سخت‌افزارها کمتر کرده اما سعی ما ایجاد آنها به تعداد منطقی و موردنیاز است.

وی نسبت به طرح تمام نیازها و خواسته‌های مرزنشینان مغانی به منظور پیگیری و رفع آنها در هیات دولت قول مساعد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار