رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

تعمیرات اساسی 24 مدرسه آسیب‌دیده در پی زلزله سی سخت انجام گرفته است

یاسوج(پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آئین افتتاح و بهره‌برداری از دبیرستان خیرساز شهدای بانک سپه در سی سخت عنوان کرد در پی زلزله رخ داده در این شهر 24 مدرسه آسیب دیده که تعمیرات اساسی آنها انجام گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۲۴۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تعمیرات اساسی 24 مدرسه آسیب‌دیده در پی زلزله سی سخت انجام  گرفته است

مهراله رخشانی‌مهر، در این آیین که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی کشور، مدیر کل آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی ، مدیر سازمان دانش آموزی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، گفت: کار اجرای ٧ پروژه بزرگ در شهر زلزله زده سی سخت در دست انجام است و در آینده نزدیک، آماده بهره برداری خواهند شد.

وی افزود: تعمیرات اساسی ٢۴ مدرسه در پی زلزله انجام گرفته و از این تعداد مدرسه ٣ مورد آماده تحویل شده است.

رخشانی مهر تصریح کرد: دبیرستان دخترانه خیرساز شهدای بانک سپه با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال ساخته شده است که ۱۰ میلیارد آن توسط بانک سپه تامین اعتبار شد.

رئیس سازمان نوسازی کشور تاکید کرد: نگاه مسئولان بانک سپه برای محرومیت زدایی در این استان ستودنی است و انتظار می رود این روند در زمینه مدرسه سازی نیز تداوم داشته باشد.

سرپرست امور شعب بانک سپه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مدرسه ۹ کلاسه دبیرستان دخترانه بانک سپه سی سخت در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی این بانک در امر محرومیت زدایی بوده است.

شاهرخ امیریان تصریح کرد: کار ساخت این مدرسه با نهایت سرعت به سرانجام رسید تا زمینه حضور دانش آموزان در مدرسه برای امر آموزش فراهم شود.

وی بیان کرد: چندین دستگاه تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم استان نیز خریداری و تحویل آموزش و پرورش استان شد و به زودی نیز مبالغ قابل ملاحظه ای برای کمک به خرید تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت در نظر گرفته می شود.

امیریان گفت: این پروژه در زیربنای 1846 متر مربع، سرایداری 76 متر مربع، دارای محوطه، آبخوری است که با اعتبار 75 میلیارد ریال، یک میلیارد از محل اعتبارات بانک سپه و ماباقی از طریق اعتبارات ملی احداث شد.

ساخت دارالقرآن در شهر زلزله زده سی سخت با کمک خیرین

در ادامه سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: برخی از استان ها در جریان زلزله سی سخت به بازسازی و ساخت مدارس این شهرستان کمک کردند و فضاهای جدید با نگاه جدیدی برای بازسازی و نوسازی مدارس متقبل شده اند.
علیرضا کاظمی افزود: در کنار بخش های نوسازی، خیرین کمک های خوبی کردند، مدرسه ای که هم اکنون افتتاح شد با نگاه مسئولیت اجتماعی بانک سپه و تمرکز بر مدرسه سازی انجام گرفته است.
وی اظهار کرد: در شهرستان زلزله زده دنا 26 مدرسه تعمیر و بازسازی، 4 مدرسه مقاوم سازی و 8 پروژه بزرگ در دست اجرا هستند، دارالقرآنی در شهر سی سخت با کمک خیرین، آموزش و پرورش و نوسازی احداث خواهد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار