برگزاری رویداد استارتاپ ویکند دانش‌آموزی در ابرکوه

ابرکوه(پانا) - با تلاش گروه دانش‌آموزی آروان و به همت مرکز رشد واحدهای فناور ابرکوه اولین رویداد استارتاپ ویکند دانش‌آموزی ابرکوه در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه  با حضور 65 دانش‌آموز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری رویداد استارتاپ ویکند دانش‌آموزی در ابرکوه

در این برنامه دانش آموزان در دوره های آموزشی خلاقیت و تفکر خلاق، اصول ایده پردازی مساله محور، مدل های کسب و کار، آشنایی با بوم کسب و کار، اصول MVP ، تیم سازی و کار گروهی، فن بیان و نحوه ارائه ایده ها شرکت نموده و پس از ارائه ایده در قالب 18 تیم به تکمیل ایده ها با کمک منتورها پرداخته و به رقابت یا یکدیگر پرداختند.

این برنامه حاصل دو ماه تلاش طراحان آن بود که با استقرار در مرکز رشد ابرکوه به عنوان دبیرخانه، نسبت به هماهنگی و اجرای این برنامه ها اقدام کردند. لازم به ذکر است برای اجرای بهتر این برنامه 3 پیش رویداد آموزشی تنظیم شده بود تا هم کادر اجرایی و هم دانش آموزان علاقه مند به نحوه اجرای برنامه آشنا شوند.

در ابتدای این مراسم، رییس دانشگاه آزاد ابرکوه ضمن عرض خوشامد و خیرمقدم به مدعوین، گزارشی از رشته های دانشگاهی این دانشگاه ارائه کرد و برگزاری رویدادهای کارآفرینی در شهرستان را زمینه ساز تقویت اقتصاد شهرستان و رفع مشکلات موجود دانست.

در ادامه دبیر رویداد، میلاد اکرمی از استقبال کم نظیر دانش آموزان از این برنامه تشکر کرد و آشناسازی دانش آموزان با مفاهیم کسب و کار و حل خلاقانه مشکلات را مهمترین هدف برگزاری این رویداد آموزشی تجربی دانست.

اختتامیه این مراسم نیز که با حضور ریاست پارک علم و فناوری، معاون نوآوری و فناوری پارک، معاون فرماندار ابرکوه، ریاست دانشگاه آزاد ابرکوه، رییس آموزش و پرورش ابرکوه، رییس شورای شهر ابرکوه، شهردار مهردشت، مدیر پژوهشسرای دانش آموزی ابرکوه، مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه و ... برگزار شد که به 5 طرح برگزیده جوایزی اهدا شد.

رئیس پارک علم و فناوری یزد در مراسم اختتامه این رویداد ضمن تشکر از برگزارکنندگان، حامیان و دانش آموزان، پیشنهاد داد: دانش آموزان ایده ها را به مشکلات شهر گره بزنند تا شاهد رفع مشکلات پیرامونی باشیم. همچنین توصیه کرد که ایده ها را رها نکنند و برای پیگیری این روند آموزشی و تجربی که در آن شرکت کرده اند به مرکز رشد ابرکوه مراجعه کنند.

در پایان محمد مهدی روشن، مدیر همایش ضمن تشکر از مسئولین حاضر در مراسم، گزارشی از روند داوری ایده ها و نحوه امتیازدهی به ایده ها ارائه کرد و از برنامه های آتی گروه دانش آموزی آروان با هدف ایجاد تعاملات بیشتر بین دانش آموزان در راستای تاثیرگزاری بر آینده کاری این جامعه مخاطب سخن گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار