برجسته‌ترین عناصر در نظام آموزش و پرورش، دانش‌آموزان هستند

کرمانشاه(پانا) - رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تشکیل جلسه سرگروه‌های پرورشی استان با حضور مسئولان اداره امور تربیتی در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
برجسته‌ترین  عناصر در نظام آموزش و پرورش، دانش‌آموزان هستند

علی حیاتی، رئیس اداره امور تربیتی در جلسه ای که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد ضمن خوشامدگویی به سرگروه های استانی گفت:دانش آموزان از برجسته ترین و حساس ترین عناصر در نظام آموزش و پرورش هستند و سرمایه های ملی این مرزوبوم به شمار می آیند و مدرسه نیز به عنوان یکی از مهمترین نهادهای آموزشی و پرورشی کشور می تواند با تمهیدات لازم و مفید با افزایش سطح اخلاقیات، دانش و آگاهی دانش آموزان، آنان را در مقابل ناهنجاری های احتمالی مصون دارد.

وی افزود: خانواده، اولین نهاد اجتماعی است که هر فرد در آن پا به عرصه زندگی می گذارد و نخستین پایه های آموزشی و تربیتی در آن شکل می گیرد. پویایی مدرسه در کنار صمیمت، عاطفه، اخلاقیات و قانونمداری موجود در خانواده رمز انسان سازی و راهگشای بسیاری از مشکلات و راه جلب نظر دانش آموزان به رعایت موارد اخلاقی و تربیتی است. توجه والدین به بحث سلامت روان دانش آموزان می تواند اراده آنان را در پایبندی به اخلاقیات تقویت کرده و آنان را به زندگی سعادتمند و موفق امیدوار سازد. بنابراین برای پیشبرد اهداف تربیتی فرزندان نه تنها در مدرسه بلکه در خانواده نیز باید محیطی ایجاد شود که در آن دانش آموزان اصول تربیتی را از گفتار و کردار والدین فرا گیرند.

همچنین مژگان کلهری سرگروه استانی درس تفکر و سبک زندگی ضمن تشریح فعالیت های مربوط به سرگروه های مناطق و نواحی گفت: از مهم ترین اهداف متعالی آموزش و پرورش، آموزش تفکر انتقادی و مهارت های زندگی به دانش آموزان در مدرسه است که بر این اساس یکی از حوزه های مورد توجه در جلسه امروز، بررسی و تبیین محتوای کتاب های تفکر و سبک زندگی پایه هفتم و هشتم برحسب دستورالعمل های مربوطه در راستای کیفیت بخشی و بهبود امورات پرورشی و تدریس درس تفکر و سبک زندگی است.

وی در زمینه تشریح اهداف کتاب های درس تفکر و سبک زندگی پایه هفتم و هشتم گفت: هدف از بررسی کتاب های مذکور، آشنایی با نقش مدرسه و به ویژه معلمان کتاب تفکر و سبک زندگی در تربیت دانش آموزان، افزایش مهارت های کاربردی که مورد استفاده زندگی روزمره دانش آموزان و با هدف نشاط در زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی و پیشرفت علمی و اخلاقی دانش آموزان است.

کلهری افزود: مدرسه و به ویژه معاونت پرورشی و مشاورین و مربیان به دلیل کارکردهای مهم تربیتی و آموزشی و جایگاهی که در بین دانش آموزان دارد می تواند نقش مهمی را در زمینه ارتقای مهارت های زندگی آنان بر عهده گرفته که این امر توجه بیش از پیش تمام همکاران حوزه آموزشی و پرورشی را در کنار نهاد خانواده می طلبد.

سرگروه استانی درس تفکر و سبک زندگی در ادامه به تشریح دستورالعمل مربوط به هشتمین جشنواره الگوی برتر تدریس پرداخت و نسبت به انتخاب شیوه های خلاقانه و نوین در جهت تولید محتوا و انجام تدریس حضوری و مجازی برای حضور در جشنواره تاکید کرده و بیان کرد: استفاده از خلاقیت در تدریس می تواند ضامن رسیدن به اهداف جامع آموزش و پرورش به ویژه در حوزه تدریس کتاب تفکر و سبک زندگی باشد.

همچنین در انتهای جلسه سرگروه های نواحی سه گانه ضمن بیان نکاتی در راستای بهینه سازی فعالیت های همکاران پرورشی با تاکید بر اهمیت همه جانبه نگری در تولید محتوا و تدریس درس تفکر و سبک زندگی بر لزوم بازنگری و به روزرسانی کتاب تفکر و سبک زندگی متناسب با مقتضیات روز در جهت افزایش انگیزه تمامی همکاران نکاتی را بیان کردند.

در پایان جلسه مسئولان اداره امور تربیتی و سرگروه استانی درس تفکر و سبک زندگی پاسخگوی سوال همکاران حاضر در جلسه بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار