آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

بازگشایی مدارس از فردا؛ در شهر‌های قرمز و نارنجی هم مدارس دایر می‌شوند

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت بازگشایی مدارس ارتباطی به رنگ‌بندی شهر‌ها ندارد و در شهر‌های قرمز و نارنجی هم مدارس دایر خواهند شد، اما اگر مراجع بهداشتی تصمیم خاصی درباره شهر یا منطقه‌ای بگیرند، آموزش و پرورش تابع تصمیمات آن‌ها است.

کد مطلب: ۱۲۲۳۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس از فردا؛ در شهر‌های قرمز و نارنجی هم مدارس دایر می‌شوند

در هفته گذشته آموزش و پرورش موضوع رتبه بندی معلمان مورد بررسی قرار گرفت در این هفته نشست خبری سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز به مناسبت روز عصای سفید برگزار شد.

در هفته ای که گذشت جلسه شورای تشکل‌های دانش‌آموزی نیز پیرامون برنامه‌های روز ۱۳ آبان همچنین همایش هفته اولیا و مربیان با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

برگزاری دوره دوسالانه توانمندسازی روسای ادارات و کارشناسان‌مسئول قرآن، عترت و نماز در حرم مطهر امام خمینی (ره) و اعلام نتایج آزمون جامع جبرانی بازماندگان از آزمون‌های دانشگاه فرهنگیان، برگزاری مراسم استخدام مدال‌آوران کشتی اسلو به عنوان معلم ورزش با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و رئیس فدراسیون کشتی و سفر سرپرست آموزش و پرورش به کهگیلویه و بویر احمد از جمله اخبار مهم هفته گذشته بود.

در گزارش پیش رو برخی دیگر از اخبار مهم وزارت آموزش و پرورش را در هفته گذشته مروز می‌کنیم:

مسابقاتی که دانش‌آموزان را دچار استرس کند، مورد تایید آموزش و پرورش نیست

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت پس از تأمین ابزار و تجهیزات آموزشی، باید اطمینان پیدا کنیم یادگیری در دانش‌آموزان اتفاق افتاده است.

وی همچنین اعلام کرد مسابقاتی که دانش‌آموز را دچار استرس می‌کند مورد تایید وزارتخانه نیست و نباید برگزار شود.

افزودن رشته «ایده‌پردازی کسب و کارهای مجازی» در چهلمین جشنواره «فردا»

شاپور جهانجونیا دبیر رسانه و فضای مجازی چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا بیان کرد از جمله برنامه‌های ویژه گرامیداشت جشنواره در حوزه رسانه و فضای مجازی می‌توان به ورود رشته جدید ایده‌پردازی کسب و کارهای مجازی در این حوزه و نیز شناسایی و تکریم ویژه خادمان حوزه رسانه و فضای مجازی اشاره کرد.

فعالیت مجدد مرکز کنترل اردوهای دانش‌آموزی پس از بازگشایی مدارس

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی آموزش و پرورش اعلام کرد پس از بازگشایی مدارس واحدهای آموزشی بر اساس پروتکل‌های صورت گرفته و ظرفیت کلاس‌ها می‌توانند با کسب مجوز نسبت به برگزاری اردوها اقدام کنند.

برگزاری پویش ملی ایران سرسبز

جلسه پویش ملی ایران سرسبز صبح روز 24 مهرماه با حضور مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی، معاون برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگی هنری و مدیران سازمان جنگل‌ها برگزار شد.

علی رمضانی در این جلسه نیز بر کاشت و نگهداری درخت تاکید و درخداست کرد این امر به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

فعالیت ظرفیت گویاساز در شبکه شاد برای دانش‌آموزان استثنایی از آبان‌ماه

سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم روز جهانی نابینایان به بیان دستاوردهای این سازمان در حوزه آموزش کودکان با نیازهای ویژه پرداخت.

وی با اعلام اینکه ظرفیت گویاساز در شبکه شاد از آبان‌ماه امکانپذیر خواهد بود افزود: در سال ۱۴۰۰، هزار و ۲۰۰ نسخه فیلم آموزش با خط بریل در مدارس توزیع می‌شود همچنین در سال جاری پارک جهت‌یابی و ۱۰ اتاق چندحسی برای دانش‌آموزان نابینا راه‌اندازی خواهد شد.

ادامه روند واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها به صورت اختیاری و با اجازه والدین

اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت در حال حاضر با اجری طرح واکسیناسیون و لکه‌گیری واکسینه شدن دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله، آمار دانش‌آموزان واکسینه شده روند افزایشی دارد و تاکنون ۶۵ درصد آنان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رتبه‌بندی معلمان، نیروهای ستادی را هم شامل می‌شود

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت رتبه‌بندی معلمان به طور قطع اجرا، و نیروهای ستادی آموزش و پرورش را هم شامل می‌شود.

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز گفت بر اساس راستی‌آزمایی لایحه رتبه‌بندی معلمان با بودجه ۳۰ هزار میلیاردی قابل اجراست.

کدام مدارس از یکم آبان‌ماه بازگشایی می‌شوند؟

علیرضا کمرئی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد مدارس کمتر از ۳۰۰ دانش‌آموز از یکم آبان فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد و مدارس بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز که شامل ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز می‌شود از نیمه دوم آبان بازگشایی خواهند شد.

کمرئی گفت: این بازگشایی‌ها شامل همه مدارس دولتی و غیردولتی در همه مقاطع تحصیلی می‌شود و مدارس استثنایی نیز بر اساس شیوه نامه‌ی جداگانه‌ای بازگشایی خواهند شد.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، واکسیناسیون شرط حضور معلمان و دانش آموزان در کلاس‌ها نیست، ولی امیدواریم که دانش آموزانی که واکسن نزده یا یک دُز واکسن زده اند تا پایان آبان دُز دوم را تزریق کنند. هم اکنون ۸۵ درصد معلمان و ۶۸ درصد دانش آموزان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی بهداشت فردی و محیطی دانش آموزان و کارکنان مدرسه و ایجاد تهویه مناسب در کلاس‌ها را از شروط اصلی بازگشایی مدارس عنوان کرد. فاصله دانش آموزان در کلاس‌ها حداقل یک و نیم متر خواهد بود و فواصل اجتماعی در زنگ‌های تفریح نیز باید رعایت شود که نظارت بر آن بر عهده معاونان مدارس خواهد بود.

وی گفت: بوفه‌های مدارس تعطیل خواهند بود و زنگ‌های ورزش نیز طبق الگوی خاص برگزار خواهد شد. برای رعایت فاصله‌های دانش آموزان در کلاس ها، مدیران مدارس می‌توانند کلاس‌ها را به دو یا سه کلاس ۱۰ تا ۱۵ نفره تقسیم کنند که در روز‌های هفته تقسیم خواهد شد.

کمرئی خاطرنشان کرد: طبق این تصمیم دانش آموزان دو یا سه روز در هفته در مدرسه حاضر خواهند شد و بقیه روز‌ها را به آموزش مجازی خواهند پرداخت. در صورتی که تعداد دانش آموزان مدرسه کم باشد کلاس‌ها می‌توانند به صورت حضوری ۵ روز در هفته نیز دایر باشند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش در بیشتر مدارس به صورت ترکیبی و بر اساس تصمیم شورای مدرسه به صورت حضوری و مجازی خواهد بود، اما ساعت کار معلمان افزایش پیدا نخواهد کرد و معلمان طبق ساعت موظف خود تدریس خواهند کرد. مجازی و حضوری بودن هر کلاس را مدرسه مشخص می‌کند و دانش آموزان نیز ملزم به رعایت آن هستند.

وی به رعایت شیوه نامه‌ها به مدارس نیز اشاره کرد و افزود: به مدارس اعلام کرده ایم که دانش آموزان و یا خانواده‌های مشکوک به بیماری را از سایر دانش آموزان جدا و از ورود آن‌ها به مدرسه جلوگیری کنند تا دوره درمان را در خانه طی کنند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: بازگشایی مدارس ارتباطی به رنگ بندی شهر‌ها ندارد و در شهر‌های قرمز و نارنجی هم مدارس دایر خواهند شد، اما اگر مراجع بهداشتی تصمیم خاصی درباره شهر یا منطقه‌ای بگیرند ما تابع تصمیمات آن‌ها خواهیم بود.

وی افزود: هر مدرسه برای بازگشایی باید مجوز بهداشتی را از اداره آموزش و پرورش منطقه بگیرد و تاکنون ۹۳ هزار مدرسه شرایط خود را در سامانه آموزش و پرورش ثبت کرده اند که پس از بررسی کارشناسان زمان و نحوه بازگشایی آن‌ها در آبان مشخص خواهد شد. در این سامانه همچنین مدارس موظفند میزان ساعات حضوری و مجازی خود را مشخص کنند.

جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌‌آموزی پیرامون برنامه‌های روز 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش و قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی و تشکل‌های دانش‌آموزی برگزار شد.

اسماعیل بحری زاده مشاور وزیر در این جلسه از برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی به مناسبت هفته دانش‌آموز و برگزاری مانور تشکیلاتی فرزندان روح‌الله خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار