آغاز فرآیند چهلمین جشنواره فرهنگی، هنری فردا

رشت (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان گفت دانش‌آموزان دوره ابتدایی و مقطع اول و دوم دبیرستان می‌توانند از 15 آبان با ورود به سایت همگام در چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزی شرکت کنند.

کد مطلب: ۱۲۲۲۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فرآیند چهلمین جشنواره فرهنگی، هنری فردا

جمیل عباسی غریب در آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان ( فردا ) با اشاره به بالندگی و سازندگی این جشنواره در کشف و هدایت استعدادهای دانش آموزان به سوی فعالیت های حرفه ای اظهار کرد: در جشنواره امسال دانش آموزان در شاخه های ادبی و نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه و هنرهای تجسمی، در بیش از 100 رشته در مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی برگزار خواهد شد.

وی به آغاز ثبت نام دانش آموزان در جشنواره فردا از 15 آبان خاطرنشان کرد: در جشنواره چهلم رشته های تئاتر خیابانی، ایده پردازی کسب و کار و گبه بافی به رشته های موجود افزوده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره فردا در مقاطع مختلف تحصیلی اظهار کرد: آثار دانش آموزان مقطع ابتدایی در 3 رشته، دانش آموزان متوسطه اول در 5 رشته و دانش آموزان متوسطه دوم نیز در کلیه رشته ها به مرحله کشوری مسابقات راه خواهد یافت.

عباسی غریب در بخشی دیگری از سخنانش با گرامیداشت روز حافظ اظهار کرد: ادبیات ایران مشحون از اشعار ناب نوابغ شعر است و حافظ به عنوان گنجینه و میراث معنوی تمام اعصار به شمار می آید.

وی با اشاره به طرح پرسش مهر 22 رئیس جمهور درباره «ایران قوی» از دانش آموزان و فرهنگیان دعوت کرد تا در این پویش مستمر علمی و فرهنگی حضور فعال داشته باشند.

در آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان از برخی دانش آموزان برگزیده کشوری جشنواره پارسال قدردانی شد.

گفتنی است در سال گذشته بیش از 60 هزار نفر رشته در جشنواره فردا از طریق مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی در سامانه همگام ثبت نام و آثار خود را بارگذاری کردند که در نهایت 216 اثر به دبیرخانه کشوری ارسال شد. حاصل کار دانش آموزان استان، 46 رتبه اول تا برگزیده کشوری بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار