معاون سازمان دانش‌آموزی استان کردستان:

رویکرد جشنواره فرهنگی هنری فردا مدرسه‌محوری و دانش‌آموز محوری است

سنندج (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در آئین نمادین چهلمین جشنواره مسابقات فرهنگی هنری فردا گفت رویکرد این مسابقات مدرسه‌محوری و دانش‌آموز محوری است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد جشنواره فرهنگی هنری فردا مدرسه‌محوری و دانش‌آموز محوری است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان صبح امروز در آئین نمادین چهلمین جشنواره مسابقات فرهنگی هنری که در دبیرستان شاهد شهیده سودابه احدی ناحیه یک سنندج برگزار شد؛ با تبریک ایام مبارک ماه ربیع الاول، ابراز امیدورای کرد با عادی شدن شرایط و کنترل ویروس کرونا شور و نشاط و سرزندگی به مدارس بازگردد و شاهد بازگشایی پرشور مدارس باشیم.

نریمانی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان قانون اساسی نظام تعلیم و تربیت نام برد و گفت: این سند مبتنی بر ساحت های شش گانه تنظیم شده و برگرفته از مکتب قرآن و تعالیم اسلامی است.

وی با بیان ایکه از مجموع ساحت های شش گانه 4 ساحت مسقیما به حوزه فعالیت های فرهنگی و تربیتی مرتبط است، گفت: مسابقات فرهنگی و هنری مبتنی بر ساحت زیباشناختی و هنری طراحی و تدوین شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه اکنون در آستانه برگزاری چهلمین جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری قرار داریم؛ گفت: این مسابقات اکنون در قله اوج خود قرار گرفته و مبتنی بر نیاز روز دانش آموزان بالغ بر 80 رشته مختلف در مدارس طراحی و اجرا می شود.

نریمانی با بیان اینکه هر دانش آموز می تواند براساس سلایق و استعدادهای خود رشته مورد نظر را انتخاب کند، خاطرنشان کرد: فعالیت های پرورشی و مسابقات فرهنگی هنری مکمل فعالیت های آموزشی هستند و جزو برنامه های درسی ملی ما محسوب می شوند.

این مقام مسئول مهم ترین اهداف جشنواره فرهنگی هنری فردا را ایجاد روحیه تفکر و پژوهش، ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، شناسایی استعدادهای دانش آموزان در عرصه های مختلف و شکوفایی و هدایت این استعدادها و از همه مهم تر تقویت هویت ملی دانش آموزان برشمرد و اظهار کرد: امروز بسیاری از هنرمندان عرصه های مختلف از دل همین مسابقات رشد و تربیت یافته اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: فعالیت فرهنگی هنری به مدارس روحیه نشاط و شادابی می دهد و مسیر آینده زندگی دانش آموزان را مشخص می کند.

وی رویکرد چهلمین جشنواره مسابقات فرهنگی هنری را مدرسه محوری و دانش آموز محوری دانست و گفت: آموزش و پرورش کردستان همواره در حوزه فرهنگی هنری جزو 5 استان برتر کشور بوده است .

نریمانی با بیان اینکه هرساله شاهد رشد میزان مشارکت و کسب رتبه های برتر کشوری و موفقیت های درخشان در حوزه فرهنگی هنری هستیم ، از کسب 46 رتبه برتر کشوری توسط دانش آموزان استان و شرکت بیش از 170 هزار نفر در مسابقات فرهنگی هنری خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار