تاکید بر فراهم کردن زمینه ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان

تهران (پانا) - مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرا رسیدن هفته بهداشت روان را به تمامی دانش‌آموزان تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۲۲۱۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر فراهم کردن زمینه ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان

یه گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، مسعود شکوهی گفت: با توجه به آغاز برنامه های کشوری بزرگداشت هفته سلامت روان در تمامی مدارس؛ از دانش آموزان درخواست می شود تا با دریافت آگاهی های و دانش لازم از منابع موثق علمی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش نسبت به حفظ سلامت روان خود ساعی و کوشا باشند.

وی بر لزوم آموزش مهارت های خودمراقبتی، فضیلت های منشی و مهارت های تاب آوری به دانش آموزان تاکید کرد و یادآور شد: علاوه بر آموزش های علمی، لازم است کسب مهارت عملی نیز با آنان تمرین شود تا به صورت رفتاری نهادینه تثبیت شود.

شکوهی گفت: ارتقا کمی و کیفی برنامه ها و ساز و کارهای سلامت روان دانش آموزان سراسر مدارس کشور لازم است با هم دلی و هم افزایی مشاوران، مددکاران با دانش آموزان و اولیا آنان به ویژه در بحران فراگیر کرونا در دستور کارقرار گیرد.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد: تنها راه تحقق شعار دانش آموزی سال جاری با عنوان : «سلامت روان و فرصت برابر و عادلانه برای دریافت خدمات ارتقایی، پیشگیرانه و مشاوره ای» مشارکت و هم افزایی تمامی ارکان آموزش است.

وی خاطر نشان کرد: این وظیفه تک تک دست اندر کاران نظام تعلیم و تربیت است که زمینه ارتقا سلامت روان دانش آموزان را بیش از پیش فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار