رمضانی خبر داد

شرکت بیش از ۷ میلیون نفر-رشته در چهلمین جشنواره فرهنگی هنری فردا

جشنواره امسال در ۸۰ رشته برگزار خواهد شد/دانش‌آموزان ابتدایی نیز می‌توانند امسال در این جشنواره شرکت کنند/امسال ۷ رشته‌ جدید به جشنواره اضافه شده است

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی پیرامون جزئیات برگزاری چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا در روز ۳شنبه ۲۰ مهرماه همزمان در مدارس سراسر کشور توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۲۲۱۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
شرکت بیش از ۷ میلیون نفر-رشته در چهلمین جشنواره فرهنگی هنری فردا

علی رمضانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون تبیین ابعاد مختلف ویژه برنامه‌های «چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا» با بیان اینکه این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی هنری کشور است اظهار کرد: بیش از ۷ میلیون نفررشته در این مسابقات شرکت خواهند داشت.

برگزاری جشنواره در ۸۰ رشته

وی افزود: این جشنواره در گذشته در ۸ رشته برگزار می‌شد اما اکنون این جشنواره در ۸۰ رشته برگزار خواهد شد.در این جشنواره همچنین اساتید به‌نام بسیاری شرکت می‌کنند.

رمضانی عنوان کرد: هرسال حدود ۷ رشته به این جشنواره اضافه می‌شود سیاست ما براین است که براساس نیازهای دانش‌آموزان، رشته‌های مختلفی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی با تاکید براینکه هیچ فعالیتی در این اداره کل تعطیل نشده است اضافه کرد: در جشنواره امسال و حتی سال‌های گذشته علاقه دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان اهمیت دارد. به طور مثال در مسابقات فرهنگی هنری معلمان هنرمند بیش از ۲۲ هزار معلم فرهنگی شرکت داشتند که نقش موثری را ایفا کردند.

افتتاح جشنواره ۲۰ مهرماه

وی گفت: شورای سیاستگذاری جشنواره فردا روز ۲۰ مهرماه روز حافظ را به عنوان افتتاح این جشنواره درنظر گرفته است که جا دارد از مربیان تربیتی مدارس، کارشناسان فرهنگی هنری، روسا و کارشناس مسئولان تشکر کنیم.

رمضانی با اشاره به استقبال زیاد از این جشنواره افزود: دانش‌آموزان ما در ۲ سال کرونا نشاط و شادابی خود را از دست داده اند باید امسال در این جشنواره مشارکت بیشتری داشته باشیم.

اضافه شدن رشته‌های مختلف به جشنواره امسال

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی با بیان اینکه برنامه‌های جشنواره امسال به صورت حضوری برگزار خواهد شد اظهار کرد: امسال رشته لالایی خوانی ویژه دختران دوره متوسطه در بخش هنرهای آوایی، رشته تک گویی، پانتومیم، نمایش عروسکی نخی و دستکشی، تئاتر خیابانی و محیطی، رشته ایده پردازی و کسب و کار مجازی در بخش رسانه و فضای مجازی، سرود گروهی و همگانی به این جشنواره اضافه شده است.

وی با اعلام اینکه دانش‌آموزان ابتدایی نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند گفت: نقش ادبیات در جامعه ما اهمیت دارد لذا سعی داریم حوزه دفاع مقدس را در ادبیات بی نظیر ببینیم. اداره کل ما در تمام حوزه‌های ترویج ایثار و شهادت ورود پیدا کرده و جشنواره‌های بسیاری را در این زمینه برگزار کردیم.

توجه به بخش هنرهای تجسمی

رمضانی با تشریح رشته‌های مختلف این جشنواره ادامه داد: برای نگه داشتن هنرهای مختلف، آموزش و پرورش باید به بخش هنرهای تجسمی ورود پیدا کند در این راستا باید وزارت میراث فرهنگی کمک کننده باشد.

به گفته مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی آثار دانش‌آموزان برگزیده در یک کتاب چاپ خواهد شد و در اختیار دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور قرار می‌گیرد.

وی با تاکید براینکه حوزه فرهنگ و هنر بیشتری نقش را در پساکرونا دارد هنری که با دانش‌آموز همراه باشد اعلام کرد تمبر ویژه ای برای این جشنواره درنظر می‌گیریم تا یک پوستر ویژه برای این جشنواره داشته باشیم.

رمضانی ضمن درخواست برای کمک از تمام دستگاه‌های مرتبط افزود: آمادگی داریم در هر نقطه ای از کشور برای ایجاد نشاط و شادابی دانش‌آموزان فعالیت کنیم و براساس نوع نیاز آنان برنامه داشته باشیم‌.

نقش مهم تربیتی کانون‌های فرهنگی تربیتی

راه اندازی اپلیکیش فروش تولیدات دانش‌آموزان برگزیده

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی گفت: کانون‌های فرهنگی تربیتی بیشترین نقش را در حوزه تربیت نیروهای متخصص در بخش فرهنگی هنری دارند لذا در جشنواره فردا کانون‌ها نیز به عنوان یک مرکز پرورش دانش‌آموز فعالیت می‌کند.

وی در پاسخ به سوال پانا درباره نوع رشته‌ها در دوره ابتدایی اظهار کرد: دوره ابتدایی در برنامه ملی این جشنواره ویژه دیده می‌شود؛ در بخش جشنواره برای دوره ابتدایی رشته سرود و نقاشی همگانی در بخش کشوری اضافه شده است.

رمضانی همچنین خبر داد امسال ۷ رشته به این جشنواره اضافه شده است و این جشنواره تا مردادماه ادامه خواهد داشت‌.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی درباره ایجاد بستری برای کارآفرینی دانش‌آموزان برگزیده این جشنواره افزود: دانش‌آموزان برگزیده در کانون‌های فرهنگی تربیتی شرکت می‌کنند تا آثار این افراد به فروش برسد. امید است اپلیکیشنی در این باره راه اندازی شود تا تولیدات دانش‌آموزان به نمایش و فروش گذاشته شود.

وی اعلام کرد در اواخر آبان ماه به ۴۰ نفر از همکاران فرهنگی که در ۴۰ سال در این جشنواره تلاش کردند تقدیر خواهد شد. ما معتقدیم تربیت در فضای حضوری شکل می‌گیرد اما ما چراغ فضای مجازی را خاموش نمی‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار