هومن افاضلی در گفت‌وگو با پانا

با حضور لژیونرها، تیم ملی می‌تواند امارات و کره جنوبی را شکست دهد؛ نباید آنها را دستِ کم بگیریم

تهران (پانا) - مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است شاگردان دراگان اسکووچیچ توانایی کسب 6 امتیاز در هفته‌های سوم و چهارم انتخابی جام جهانی را دارند.

کد مطلب: ۱۲۲۰۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
با حضور لژیونرها، تیم ملی می‌تواند امارات و کره جنوبی را شکست دهد؛ نباید آنها را دستِ کم بگیریم

مرحله سوم انتخابی جام جهانی قطر ۲۰۲۰ از ۱۵ مهرماه با جدال تیم ملی فوتبال کشورمان برابر امارات آغاز خواهد شد و پنج روز بعد از آن، در تاربخ ۲۰ مهرماه تیم ملی ایران به میزبانی ایران در ورزشگاه آزادی میزبان کره جنوبی خواهد بود.

هومن افاضلی در گفت‌وگو با پانا، درباره شرایط تیم ملی در آستانه دو بازی مقابل امارات و کره جنوبی گفت: « تیم ملی دو بازی مهم و حساس پیش رو دارد. البته به نظر من جدال با امارات زیاد برای تیم ملی سخت نیست اما نباید آن را هم دست کم بگیرد. فکر می‌کنم کار سخت بازی مقابل کره است که باید بازیکنان با تمام توان خود به میدان بیایند مبادا از اینکه غافلگیر شوند. نقطه قوت تیم ملی این است که دو بازی قبلی را پیروز میدان شدیم و الان با امادگی خیلی خوبی به میدان خواهیم رفت. »

وی ادامه داد: « علاوه بر این تیم ملی دو بازی به فاصله چند روز پشت سر هم دارد که یک بازی در دبی و دیگری در تهران برگزار می‌شود. این موضوع خیلی اهمیت دارد که بعد زمانی زیاد نیست و شاگردان اسکوچیچ دچار خستگی نمی‌شوند. من با توجه به عملکرد تیم ملی در مسابقات قبلی و شرایط آمادگی که بازیکنان لژیونر ما دارند فکر می‌کنم برابر این دو تیم پیروز میدان خواهیم شد به شرط اینکه حریف را دست کم نگیریم. »

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد: « البته اگر به هر دلیلی نتوانستیم هر دو بازی را پیروز شویم، یک برد و یک مساوی هم برای ما خوب است و کسب ۴ امتیاز راه صعود هموار می‌شود.‌ اما امیدوارم بازیکنان تیم ملی در برابر هر دو تیم امارات و کره جنوبی با جنگندگی و تمرکز کامل بازی کنند و در نهایت پیروز میدان‌شوند. قطعا دو پیروزی در این مرحله راه صعود را برای ما خیلی هموارتر می‌کند. »

وی اظهار کرد: « نکته مثبت بازی با کره جنوبی حضور تماشاگران در این بازی است. اگر شرایط آن فراهم شود، قطعا تیم ملی ایران برابر کره به خاطر حضور تماشاگران سود می‌برد. مدت‌هاست که ورزشگاه‌ها بدون حضور تماشاگر هستند و قطعا در یک بازی ملی حضور هواداران به بازیکنان تیم ملی دلگرمی و انگیزه زیاد می‌دهد. البته بازیکنان مدت‌هاست به عدم حضور تماشاگران عادت کردند و تاثیری روی عملکرد آنها نگذاشته است اما قطعا حضورشان تاثیر مثبت خواهد داشت. »

افاضلی با تمجید از عملکرد اسکوچیچ در راس تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: اسکوچیچ و تیم‌اش نتایج بسیار درخشانی کسب کرده‌امد و این جای امیدواری دارد.به نظرم او فراتر از انتظار ما ظاهر شد و با نتایج خوبی که کسب کرد اعتماد مردم و مسئولان را جلب کرد. امیدوارم پس از صعود به جام جهانی همچنان در کنار دستیازانش هدایت تیم ملی را برعهده داشته باشد تا بتواند در جام جهانی هم در کنار تیم حضور داشته باشد و موفقیت کسب کند. این مربی و سبکی که دارد در فوتبال ایران جواب داده است و نباید به راحتی از کنار آن گذشت. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار