ابراهیم قاسم‌پور در کفت‌وگو با پانا:

تیم ملی به راحتی امارات را شکست می‌دهد؛ بازیکنان ما یک سر و گردن از کره جنوبی بالاترند

هر مربی جای اسکوچیچ بود به لژیونرها تکیه می‌کرد/ تیم ملی همیشه مشکل بازی تدارکاتی داشته است

تهران (پانا) - ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران که سابقه سرمربیگری در تیم ملی امید را هم دارد، معتقد است شاگردان دراگان اسکووچیچ در ادامه روند بردهای متوالی خود از سد امارات و کره جنوبی خواهند گذشت.

کد مطلب: ۱۲۱۹۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تیم ملی به راحتی امارات را شکست می‌دهد؛ بازیکنان ما یک سر و گردن از کره جنوبی بالاترند

ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو‌ با پانا درباره شرایط فعلی تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از بازی مقابل امارات و کره‌جنوبی در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: « تیم ملی و بازیکنان در بهترین شرایط بدنی و روحی قرار دارند و فکر می‌کنم برابر این دو تیم هم مشکلی نداشته باشند و بتوانند پیروز میدان شوند. تیم امارات در سطح دو فوتبال آسیا قرار دارد و با توجه به بازیکنان بسیار قدرتمندی که در ترکیب تیم داریم خیلی راحت حریف این تیم خواهیم شد و این تیم را شکست می‌دهیم. »

وی در مورد نبود بازی‌های تدارکاتی و مشکلاتی که ممکن است برای تیم ملی به وجود بیاید، اظهار کرد: « نبود بازی‌های تدارکاتی مشکل امروز و دیروز فوتبال ایران نیست. ما همیشه این جالش را داشتیم. تیم ملی یا بازی تدارکاتی نداشت یا اگر داشت با تیم‌های درجه چندم بود که به لحاظ فنی از تیم ایران سطح پایین‌تری داشتند که بود و نبود برگزاری این بازی‌ها چندان اهمیتی ندارد. بازیکنان تیم ملی الان در شرایطی هستند که به لحاظ فنی سطح بالایی دارند؛ خیلی از آنها لژیونر هستند و شرایط بدنی بسیار خوبی دارند. بنابراین حتی اگر شرایط برگزاری بازی‌های تدارکاتی وجود نداشته باشد از این نظر متضرر نخواهیم شد. »

کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که برخی منتقد عملکرد دراگان اسکووچیچ هستند و اعتقاد دارند او متکی به بازیکنان لژیونر است، تاکید کرد: « ما تعداد زیادی بازیکن لژیونر در هر پست داریم که همه آنها توانایی‌های نزدیک به هم دارند. به هر حال در شرایط فعلی، نه تنها اسکووچیچ بلکه هر مربی دیگری باشد وضعیت حال حاضر را در نظر می‌گیرد و ابتدا به صعود فکر می‌کند و پس از آن برای مسائل دیگر برنامه‌ریزی می‌کند. ما الان بازیکنان سطح بالایی همچون طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و ... داریم که عملکرد بسیار خوبی دارند و لژیونرهای تیم هستند. از آن طرف در کنار این ملی‌پوشان، بازیکنان داخلی داریم که آنها هم با توانایی بالا، عملکرد قابل قبولی دارند. »

قاسم‌پور در مورد بازی با کره جنوبی اظهار کرد: « من فکر می‌کنم مشکلی خاصی وجود ندارد و تیم ایران از هر نظر برتر است. توانایی بازیکنان ایران نسبت به کره بالاتر است؛ اگرچه این تیم حریف سنتی و دیرینه فوتبال ایران است اما معتقدم بازیکنان ما یک سر و گردن از کره‌ای‌ها برتر هستند. از طرفی این بازی در ایران برگزار می‌شود و قطعا تاثیر روانی بیشتری روی بازیکنان می‌گذارد. البته که برتری بازیکنان ایران به این معنی نیست که آنها این تیم را دست کم بگیرند؛ بلکه باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند. کره‌ای‌ها معمولا با برنامه هستند و تیم ملی هم باید برابر آنها با برنامه ظاهر شود تا بتواند این تیم را شکست دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار