نوجوان معلولی که با گریه و اصرار به جبهه رفت و تخریبچی شد

تهران (پانا) - «ماه در می‌زند» در تازه‌ترین قسمت خود میزبان چند رزمنده سابق بود که به روایت قصه حضور خود در جبهه‌های دفاع مقدس پرداختند.

کد مطلب: ۱۲۱۸۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
نوجوان معلولی که با گریه و اصرار به جبهه رفت و تخریبچی شد

به گزارش مشاور رسانه‌ای؛ برنامه تلویزیونی «ماه در می‌زند» که به طراحی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد روی آنتن می‌رود، شنبه شب میزبان علی‌اکبر رحیمی بود که از سه سال بر اثر فلج اطفال دچار معلولیت شده و با وجود این معلولیت در جبهه‌های جنگ و در گردان تخریب حضور داشته است.
رحیمی در بخشی از روایت خود درباره کودکی‌اش گفت: هیچ تفاوتی میان خودم و بقیه بچه‌ها احساس نمی‌کردم و هر بازی که بچه‌های دیگر می‌کردند من هم حضور داشتم. حتی گاهی وقتی بچه‌ها فوتبال بازی می‌کردند با عصا در دروازه می‌ایستادم.
وی در ادامه از شروع جنگ در ۱۳سالگی‌اش گفت: اوایل به خاطر بچگی چیزی از جنگ متوجه نمی‌شدم ولی بعد از سال۶۰ که ماجرای حسین فهمیده پیش آمد و برای من هم موضوع جدی‌تر شد. اواخر سال۶۰ به دوره آموزشی رفتم و با مشقت خیلی زیاد توانستم فروردین۶۱ در جبهه باشم. هم سنم کم بود هم معلولیت پاهایم باعث شده بود که مسوولین با رفتن من موافقت نمی‌کردند تا جایی که آنقدر گریه و التماس کردم تا اجازه دادند بروم.
علی‌اکبر رحیمی از حضورش در گردان تخریب گفت: گفتم اجازه بدهید من به جبهه بروم گردان تخریب که پا نمی‌خواهد. بیشتر کارش باید نشسته انجام شود. ۴۳ماه در جبهه بودم و چندبار مجروح شدم. بعد که برگشتم در تمام این سال‌ها اطرافیان خواستند از سهمیه‌ها و امکاناتی که برای جانبازان وجود دارد استفاده کنم ولی من چون برای رضای خدا رفته بودم هیچ بهره‌برداری‌ای از جبهه رفتنم نکردم.
«ماه در می‌زند» هر شب حدود ساعت۱۹و تکرار آن روز بعد ساعت۱۲ روی آنتن شبکه دو می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار