مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

مدرسه بهترین مکان برای انتقال ارزش‌هاست که جامعه را بیدار و سرزنده می‌کند

کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم نواختن زنگ مهر در دبیرستان دخترانه دور اول شاهد ناحیه یک کرمان گفت مدرسه بهترین مکان برای انتقال ارزش هاست که جامعه را بیدار و سرزنده می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه بهترین مکان برای انتقال ارزش‌هاست که جامعه را بیدار و سرزنده می‌کند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک سال تحصیلی جدید، گفت: مدرسه جامعه را به وجد و نشاط می آورد، امروز روزی برای آغاز فردای بهتر است و امیدواریم با حمایت و پشتیبانی همه مسئولان آغاز سال تحصیلی باشکوهی داشته باشیم.

وی افزود: امروز و در همین لحظه در حدود 8 هزار فضای آموزشی زنگ آغاز سال تحصیلی جدید نواخته می شود و مدارس چه به صورت حضوری و چه مجازی میزبان حدود 670 هزار دانش آموز در حدود 30 هزار کلاس درس با حضور 44 هزار معلم هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: تمام مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کلاسی کمتر از 15 نفر آموزش حضوری را شروع می کنند و سایر مدارس به صورت شیفت بندی به شیوه ترکیبی یا مجازی کار خود را آغاز می کنند، روز چهارشنبه 31 شهریور 1400 جشن شکوفه ها و غنچه ها را برگزار کردیم و حدود 70 هزار نفر کلاس اولی راهی طریق علم آموزی شدند.

اسکندری نسب ضمن تبیین اهمیت آموزش حضوری گفت: امروز خانواده ها هم تمایل دارند آموزش، حضوری باشد و برای آموزش و پرورش هم این امکان و آمادگی وجود دارد که با تصمیم و دستور ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا کلاس ها را با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی به صورت حضوری دایر کنیم.

وی بیان کرد: مدرسه باید جایگاه آموزش های مختلف از جمله رشد تفکر، مسئولیت پذیری و...باشد، مدرسه به نظام تعلیم و تربیت هویت می بخشد، سال گذشته هر چند در شرایط کرونایی بودیم دستاوردهای خوبی نصیب آموزش و پرورش شد و رشد خوبی در بسیاری از شاخص ها داشتیم، میانگین نمرات نهایی امتحانات حضوری دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم استان از میانگین کشوری بالاتر بود، همچنین در رتبه های زیر 1000 و رتبه های تک رقمی هم شاهد رشد بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که اولویت اول ما سلامت همه دانش آموزان و معلمان است، گفت: همه تمهیدات برای سلامت دانش آموزان و معلمان در صورت آموزش حضوری اندیشیده شده و امروز برای استمرار و ارتقای کیفیت آموزش برنامه ریزی کامل انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار