مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست

حضور یا عدم حضور فقط براساس تصمیمات شورای مدارس است

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان این که هیچگونه اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست، تأکید کرد حضور یا عدم حضور فقط براساس تصمیمات شورای مدارس است.

کد مطلب: ۱۲۱۷۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست

مجید یزدان‌پناه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز بازگشایی مدارس، اظهار کرد: امسال سالی متفاوت خواهیم داشت چراکه سال گذشته مشخص بود مدارس بازگشایی نخواهند شد، اما امسال نشانه‌هایی از بازگشایی مدارس وجود دارد که یکی از این نشانه‌ها این است که خانواده‌ها خسته شده‌اند.

وی افزود: نشانه‌های دیگر، واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان است که یا انجام شده و یا درحال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: چند سناریو برای بحث آموزش و بازگشایی مدارس وجود دارد، اول برگزاری به صورت صد درصد مجازی در برنامه شاد که امروز نیز ورژن جدیدی به آن اضافه شده و آن برقراری صوت دو طرفه بین معلم و دانش‌آموزان است.

یزدان‌پناه ادامه داد: سناریو دوم، حضور صد درصدی در مدارس است و سناریو سوم ترکیبی از حضور و عدم حضور است که براساس رأی شورای مدرسه تصمیم‌گیری خواهد شد که البته امکان دارد تصمیمات هر مدرسه با مدرسه دیگر متفاوت باشد اما این تصمیمات نباید با قوانین و تصمیمات ستاد کرونا مغایرت داشته باشد.

وی درخصوص آموزش مدارس عشایری، گفت: در مدارس عشایری حتی یک دانش‌آموز نیز داریم که در خصوص این عزیزان براساس تصمیمات ستاد کرونا عمل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که هیچ گونه اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست، تأکید کرد: حضور یا عدم حضور فقط براساس تصمیمات شورای مدارس است.

وی با بیان این که برای کاهش فشار کاری آموزش حضوری و آنلاین، ساعت کاری به صورت مساوی بین دانش‌آموزانی که در کلاس حضور دارند و یا در برنامه شاد هستند تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: میزان ساعت تدریس نیز براساس تصمیم شورای مدرسه است.

یزدان‌پناه بیان کرد: تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا این است که برگزاری مدارس به صورت حضوری با کمتر از ١۵ نفر مهیا شود و تایم درسی مدارس ابتدایی نیز ٣٠ دقیقه است.

وی با بیان این که کیفیت آموزشی در سال گذشته و در سراسر کشور پایین بود، گفت: هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت، در هیچ جای دنیا آموزش ابتدایی به صورت آنلاین جوابگو نبوده است.

سرویس مدارس موضوع دیگری بود که توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان به آن اشاره شد و یزدان‌پناه در خصوص آن، گفت: رانندگان تاکسی که اعلام آمادگی کرده‌اند باید کارت واکسن دو دز را داشته باشند، که یک نفر در صندلی جلو و دو نفر صندلی پشت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است که البته شاید خانواده‌ای تصمیم بر عدم استفاده از سرویس مدارس بگیرد.

وی با بیان این که در مدارس روستایی با جمعیت کم معلم مستقر می‌شود، گفت: در مدارس شهری نیز معلم حضور دارد اما اگر دانش‌آموزان حضور داشتند به صورت حضوری و اگر نداشتند به صورت آنلاین تدریس صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که از اکثریت مدارس بازدید صورت گرفته و از لحاظ بهداشتی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: به تعداد دانش‌آموزان ماسک در مدارس وجود دارد اما خود دانش آموزان نیز باید ماسک همراه خود داشته باشند. اولویت اول ما سلامت دانش آموزان است.

یزدان‌پناه درخصوص تعداد ثبت نام صورت گرفته دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: براساس شناسنامه‌های صادره ثبت احوال، ۳۳۷ هزار نفر دانش‌آموز داریم که برآورد ما این است که تعداد ۳۲۵ هزار نفر در مدارس ثبت‌نام کنند که تاکنون حدود ۹۸ درصد ثبت‌نام کرده‌اند و دو درصد باقی مانده بخشی از آنان تجدید شده‌اند و درحال ثبت‌نام هستند و برخی نیز در حال انتخاب رشته هستند.

وی، شعار سال تحصیلی را استمرار آموزش، ارتقا کیفیت و تضمین سلامت عنوان کرد و با بیان این که ثبت نام در پیش دبستانی بسیار مهم است یادآور شد: پیش دبستانی باعث می‌شود که دانش‌آموز با ابتدایی‌ترین مسائل آشنا و به عنوان یک فرد آگاه وارد کلاس اول شود و برآورد ما این است که امسال بین ۳۰ الی ۳۵ هزار نفر در پیش‌دبستانی ثبت‌نام کنند که البته تاکنون ۷ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

این مسؤل با بیان این که خواسته ما این است که خانواده‌ها پیش‌دبستانی را جدی بگیرند، از برگزاری کلاس‌های پیش‌دبستانی به صورت آنلاین خبر داد و گفت: پیش‌دبستانی در مناطق روستایی رایگان است، اما در شهری هزینه کمی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، در پایان تاکید کرد: از هیچ معلمی پذیرفته نیست که واکسن کرونارا تزریق نکرده باشد مگر آن که عذر موجه پزشکی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار