بهره‌برداری از ۴۴ پروژه آموزش و پرورش استثنایی همزمان با آغاز سال تحصیلی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای معاونین از افتتاح ۴۴ پروژه آموزش و پرورش استثنایی همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از ۴۴ پروژه آموزش و پرورش استثنایی همزمان با آغاز سال تحصیلی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی با اعلام این خبر گفت: زیر بنای این پروژه ها ۴۲ هزار و ۸۶ متر مربع است که شامل ۳۴ مدرسه، ۳ سالن ورزشی و ۷ پروژه دیگر مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی است.

وی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۲ پروژه شامل ۱۱ مدرسه و یک مرکز جامع تشخیصی، آموزشی و توانبخشی نیز کلنگ زنی خواهد شد.

حسینی با ارائه آخرین آمار برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری گفت: تا کنون یک میلیون 439 هزار و 617 نوآموز بدو ورود به دبستان معادل با 98 درصد در برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان نوبت گیری کرده اند که از این تعداد یک میلیون 402 هزار و 549 نوآموز معادل با 95.5 درصد ارزیابی شده اند.

وی تصریح کرد: تاکنون 119 هزار نوآموز معادل با 10.18 درصد ارجاع هوش تخصصی ، 19 هزار و 435 نوآموز معادل با 1.66 درصد ارجاع شنوایی، 52 هزار و 144 نوآموز معادل با 4.46 درصد ارجاع بینایی و 2 هزار و 211 نوآموز معادل با 2 درصد ارجاع جسمی حرکتی و 452 نوآموز معادل با 0.04 درصد ارجاع اتیسم شده اند.

وی افزود: هم چنین 9 هزار و 337 دانش آموزان معادل با 97.17 درصد تست جهش تحصیلی را انجام داده اند و 38 هزار و 174 نوآموز بدو ورود به پیش دبستان نیز در برنامه سنجش نوبت گیری کرده اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درخصوص مشکلات سامانه سیدا گفت: در حال حاضر ثبت نام و ارزشیابی در مقطع پیش دبستان، دبستان و پیش حرفه ای و متوسطه حرفه ای مشکلی ندارد و در حال انجام است و مشکلات کلاس های چند پایه و صدور کارنامه مقطع پیش حرفه ای نیز در حال حل شدن است.

حسینی در زمینه ثبت و سفارش کتب درسی گفت: توزیع کتب درسی در مقطع پیش دبستان، دبستان، پیش حرفه ای و متوسطه حرفه ای در حال انجام است و تاکنون ۹۰ درصد کتاب های بریل نیز در استان ها توزیع شده است.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز کم برخوردار از دسترسی به تبلت محروم هستند گفت: بخشی از این نیاز از طریق اعتبار هوشمند سازی مدارس و توسط سازمان نوسازی مدارس تامین خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار