رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

آموزش و پرورش، مهم‌ترین رکن تمدن‌سازی درگام دوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با صدور پیامی آغاز بهار تعلیم و تربیت و سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۲۱۷۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش، مهم‌ترین رکن تمدن‌سازی درگام دوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، متن پیام سید جواد حسینی، به شرح زیر است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

سپاس و ستایش بی‌پایان، خداوندی را سزاست که به انسان فکرت آموخت و جانش را به نور دانش روشن ساخت.

مطلع مهر، آغاز فصل دانایی، روز پا گذاشتن به دنیای بی‌حد و حصر دانایی و خرد است و تقارن با شکوه فصل علم و معرفت با هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی، یادآور مهرورزی و خلق حماسه بزرگ معلمان و شاگردان مکتب ایثار و شهادت است. در تقارن بهار تعلیم و تربیت با این مناسبت ها، لازم است آموزه های مدرسه عاشورا که مدرسه ای تمام ساحتی از دانش، بینش، منش و روش است مورد نظر قرار گیرد چرا که در مکتب حسینی و در این مدرسه بزرگ که به پهنای تاریخ است؛ درس زندگی در حوزه روابط خانوادگی، استقامت، دشمن شناسی، بصیرت، ادب و معرفت به تمامی انسانیت ارائه شده است.

آموزش و پرورش، مهم‌ترین رکن تمدن‌سازی درگام دوم انقلاب اسلامی محسوب می شود؛ این سرمایه ملی، متعلق به همه مردم است و همه باید در جهت اعتلای آن بکوشند. رونق تربیتی و علمی مدارس، به برنامه‌ریزی‌ها و اهتمام فرهنگیان، معلّمان و مدیران به عنوان مهم ترین سکانداران دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، وابسته است و دست توانای معلّم است که چشم انداز های آینده کشور را ترسیم می کند. ارجمندترین و عزیزترین سرمایه های کشور، فرزندان برومند این مرز و بوم در پرتو اندیشه، هنر و دستان پر مهر معلمان، شکوفا می شوند.

امسال نیز آموزش و پرورش کشور، با توجه به شرایط فراگیری بیماری کرونا در حالی کار خود را آغاز می‌کند که فرآیند تعلیم و تربیت به دلیل وابستگی‌های اجتناب ناپذیر به "بسترهای نوین آموزشی و فضای مجازی"، بیش از پیش به همراهی همکاران فرهیخته و مشارکت همه جانبه‌ اولیاء گرامی نیاز دارد.

آموزش و پرورش استثنایی نیز در این شرایط سخت، براساس اهداف و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبتنی بر چرخش‌های تحول آفرین و مشارکت همه جانبه، همراهی و همفکری همکاران گرانقدر، دانش آموزان عزیز، والدین گرامی، صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت و تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی می تواند با خلاقیت و بهره گیری از شیوه های نوین در عرصه های آموزش، پرورش، توانبخشی و تربیت بدنی به صورت حضوری و مجازی دانش آموزان عزیز و معصوم بانیازهای ویژه را یاری نماید تا قله های رفیع بهروزی و کامیابی را فتح نمایند.

ضمن تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت به تمامی همکاران و دانش آموزان عزیز، از اولیای گرامی انتظار داریم در کمال آرامش و با آموزش و رعایت پروتکل های بهداشتی، با همکاری و همراهی تمامی مدیران و معلمان ارجمند، گام های موثری در حضور تدریجی دانش آموزان در مدارس برداریم و از خداوند منّان استعانت می جوییم تا بتوانیم دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت نموده و شاهد رشد روز افزون نظام مقدّس تعلیم و تربیت باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار