حسین میزانی*

«مجلس دانش‌آموزی» پیشرو در حل مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان

مجلس دانش‌آموزی، تشکلی برخاسته از متن دانش‌آموزان و آشنا با مشکلات تحصیلی آنان است و می‌تواند با کمک مسئولان، نسبت به برطرف کردن تنگناها اقدام کند.

کد مطلب: ۱۲۱۶۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
«مجلس دانش‌آموزی» پیشرو در حل مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان

سال تحصیلی جدید به هر حال از راه رسید و برای بار دیگر، غم فراق آموزش حضوری همچنان بر مسائل آموزشی و تربیتی دانش آموزان سایه افکنده و امید آن می رود انشاءالله با تدابیر مجلس دانش آموزی، تا حدودی از آسیب های آموزش در فضای کرونایی، کاسته شود.
مجلس دانش آموزی، تشکلی برخاسته از متن دانش آموزان و آشنا با مشکلات تحصیلی آنان است و از این رو، دقیق تر و کامل تر می تواند مشکلات را رصد کرده و ضمن شناسایی راه حل ها، نسبت به برطرف ساختن آن را کمک مسئولان اقدام کند.
آنچه مهم است این است که صحت و سلامتی دانش آموزان بخصوص در دو بعد جسمی و روحی باید در اولویت موضوعات مورد پیگیری مجلس باشد و سعی ما همواره بر آن بوده تا از طریق مسئولین دانشگاه علوم پزشکی قم و اداره کل آموزش و پرورش استان، واکسیناسیون تمام افراد جامعه که به نوعی با دانش آموزان در ارتباط هستند مانند رانندگان سرویس، معلمان، کادر اجرایی مدارس و اولیا گرامی فضایی ایمن برای دانش آموزان ایجاد شود که بحمدالله این مهم امروز تا حد بسیار خوبی اتفاق افتاده است.
کیفیت تحصیل دانش آموزان در شرایطی که واکسیناسیون 12 تا 18 سال آغاز شده، توسط مسئولین بهداشت اداره کل آموزش و پرورش در حال پیگیری است که انشاالله به زودی در این هفته خبرهای دقیق آن از طریق رسانه های استان منتشر خواهد شد. تلاش می‌کنیم واکسیناسیون دانش آموزان قم مانند حضورشان در شبکه ملی شاد، حداکثری و حائز رتبه های عالی در کشور باشد و در طی زمان اندکی تمام دانش آموزانی که تمایل به واکسیناسیون دارند، واکسینه شوند.
دانش آموزان نگرانی هایی برای دروسی که به صورت مجازی فراگرفته اند، دارند، صد در صد کیفیت آموزش حضوری و مجازی غیر قابل مقایسه است و نمی توان از واقعیت ها به راحتی گذشت. انشاالله مجلس دانش آموزی با ارائه طرح های اجرایی سعی می‌کند در سال تحصیلی جدید با برگزاری آزمون های پیشرفت تحصیلی، مسابقات علمی یا برنامه های خلاقانه و قابل اجرایی دیگر دروسی که برای دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته به صورت مجازی آموزش داده شده است را بازآموزی یا تثبیت کنند.
مسلما نمی توان با قطعیت درباره حضوری یا غیرحضوری بودن کلاس ها در سال تحصیلی پیش رو سخن گفت اما با عزم راسخ و تلاش مجدانه سعی می کنیم فضایی سالم و شایسته در مدارس برای دانش آموزان فراهم شود.
همچنین تلاش می شود در سال تحصیلی جدید با همکاری نواحی آموزش و پرورش، در ابتدای انتخابات دوره جدید مجلس دانش آموزی، برای نمایندگان جدید کلاس ها، دوره های آموزشی برگزار و تجربیات مجلس در انتهای دوره مسئولیت به نمایندگان جدید منتقل شود.

رییس مجلس دانش آموزی استان قم*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار