افزایش شهریه مدارس غیرانتفاعی؛ با مدارس متخلف برخورد می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی با توجه به هزینه‌ها و قیمت‌های بازار تعیین می‌شود گفت در این الگو، سهم اجاره بها و حق‌التدریس و حق الزحمه پرسنل و هزینه‌های جاری و نرخ تورم لحاظ می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۶۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش شهریه مدارس غیرانتفاعی؛ با مدارس متخلف برخورد می‌شود

به گزارش رادیو گفت وگو، سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در برنامه «صبح و گفتگو» درمورد افزایش 32 درصدی شهریه مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی با وجود مجازی بودن آموزشها گفت: مطابق ماده 15 و 16 قانون، شهریه مدارس غیردولتی بر اساس یک الگو و توسط شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی مرکزی مصوب و مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی با توجه به هزینه‌ها و قیمت‌های بازار تعیین می‌شود افزود: در این الگو، سهم اجاره بها و حق التدریس و حق الزحمه پرسنل و هزینه‌های جاری و نرخ تورم لحاظ شده و یک رقمی هم خارج می‌شود.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه شهریه مدارس تابعی از نرخ تورم و قیمت‌های سایر اقلام و خدمات است متذکرشد: اینطور نیست که آموزش و پرورش و یا موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی خودسر شهریه‌ای را اعلام کنند.

صالح در پاسخ به این سوال که مردم چگونه می‌توانند شکایات خود را از تخلفات در این زمینه اعلام کنند گفت: توصیه ما در این شرایط کرونایی، ثبت شکایت در سامانه مشارکت‌های مردمی است که کد رهگیری هم در اختیار شاکی قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه با مدارس متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد افزود: ما معمولاً در مواردی که شاکی وجود دارد می‌توانیم ورود کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار