مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در خطبه های نماز جمعه امروز رشت:

سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان اولویت اصلی آموزش و پرورش در آغاز سال تحصیلی جدید است

رشت ( پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تاکید کرد آموزش حضوری فقط با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی، همکاری اولیای عزیز و با رویکرد حفظ سلامت کامل دانش‌آموزان، معلمان و خانواده و بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان اولویت اصلی آموزش و پرورش در آغاز سال تحصیلی جدید است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر رشت به مناسبت آغاز سال تحصیلی با اشاره به برخی فعالیت های آموزش و پرورش در آمادگی هر چه بیشتر برای استقبال از سال تحصیلی جدید اظهار کرد: برای زمینه سازی هر چه بهتر در شروع سال تحصیلی، واکسیناسیون فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت که بیش از 80 درصد فرهنگیان گیلانی دز اول را دریافت کردند و تا امروز هم 50 درصد معلمان استان دز دوم را هم تزریق کرده اند.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در شیوه های آموزش مجازی در سال گذشته خاطرنشان کرد: معلمان با تلاش ها و مجاهدت های فراوان اجازه ندادند که فرآیند آموزش تعطیل شود و در این راه حتی برخی از معلمان بر روی تخت های بیمارستان برای همه ما مشق ایثار کردند. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر آمادگی استان در آغاز سال تحصیلی به هر چه شیوه ممکن اظهار کرد: سال تحصیلی 1401 _ 1400، به صورت مجازی در مدارس پر جمعیت آغاز خواهد شد و در مدارس روستایی _ عشایری و کم جمعیت آغاز سال تحصیلی با رعایت دقیق ضوابط به صورت حضوری خواهد بود.

رحمتی با تأکید مجدد بر اولویت حفظ سلامت دانش آموزان در مدارس خاطرنشان کرد: با تأکیدات رئیس جمهور، پس از واکسیناسیون فرهنگیان در مراحل بعدی همه مرتبطین نظام آموزش از جمله خانواده ها و رانندگان سرویس مدارس واکسینه می شوند.

وی با اذعان به اولویت آموزش حضوری بر سایر روش ها اظهار کرد: برای نیل به این هدف حضور سرزده در مدارس از سوی مدیران کشوری و استانی آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است و میزان آمادگی مدارس در آغاز حضوری سال تحصیلی همواره رصد می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه با اشاره به شیوه های آموزش دانش آموزان در سال تحصیلی جدید گفت: امسال هم فرآیند نظام آموزشی به صورت حضوری، پیام رسان آموزشی شاد و مدرسه تلویزیونی ایران دنبال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار