پذیرش بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ بیمار در بیمارستان شهید چمران شیراز

شیراز(پانا)-از ابتدای فروردین سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۱۳ هزار و ۶۸۴ بیمار در بیمارستان شهید دکتر چمران شیراز پذیرش شدند و خدمات درمانی دریافت کردند.

کد مطلب: ۱۲۱۳۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
پذیرش بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ بیمار در بیمارستان شهید چمران شیراز

رییس بیمارستان شهید دکتر چمران با اعلام این خبر گفت: این مرکز آموزشی درمانی با ۲۴۵ تخت فعال و با حضور اساتید مجرب دانشگاه به عنوان یکی از مراکز بزرگ جراحی ارتوپدی و نوروسرجری در منطقه به شمار می رود که پذیرای بیماران و مراجعانی از سایر استان ها و حتی کشورهای همسایه است.

سید علی هاشمی ادامه داد: بیمارستان شهید دکتر چمران با ۶ بخش ارتوپدی، یک بخش نوروسرجری، سه بخش مراقبت های ویژه، یک بخش توانبخشی و یک بخش سایکوسوماتیک از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، پا به پای دیگر بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شیراز علاوه بر بیماران و مراجعان دیگر رشته های پزشکی، به بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز خدمات درمانی ارایه می دهد و در دوره های زمانی متفاوت به عنوان بیمارستان معین، پذیرای بیماران مبتلا به کووید۱۹ ارائه خدمت کرده است.

اختصاص بیش از نیمی از های فعال بیمارستان شهید دکتر چمران به بیماران کرونا

او افزود: با توجه به نیاز به تخت های بیمارستانی در بحران کروناویروس، به طور میانگین از ابتدای سال تا کنون، ۵۵ درصد از تخت های فعال این بیمارستان به بیماران مبتلا به بیماری کووید۱۹ اختصاص یافته است.

به گفته هاشمی از ابتدای فروردین سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۱۳ هزار و ۶۸۴ بیمار در بیمارستان شهید دکتر چمران پذیرش شدند که از این تعداد هشت هزار و ۴۹۴ بیمار بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

رییس بیمارستان دکتر چمران اظهار کرد: از تعداد کل پذیرش بیماران در این مرکز از ابتدای فروردین امسال تاکنون، چهار هزار و ۲۰۰ بیمار، مبتلا به کروناویروس بودند که در این مرکز خدمات درمانی دریافت کردند.

هاشمی مجموع اعمال جراحی انجام گرفته در این مرکز آموزشی درمانی طی سال جاری را هزار و یازده مورد برشمرد که در زمینه های ارتوپدی و نوروسرجری بوده است.
رییس بیمارستان شهید دکتر چمران بیان کرد: در این مرکز آموزشی درمانی تلاش شده تا با بهره مندی از دانش، تجربه و تعهد کارکنان مجرب خود، مناسب ترین، مطلوب ترین و باکیفیت ترین مراقبت های بهداشتی و درمانی برای بیماران و مراجعان انجام شود.

هاشمی با اشاره به بحران کروناویروس و تلاش بی نظیر مجموعه سلامت در مبارزه با این بیماری، توصیه کرد: در این روزهای بحرانی که بیش از هجده ماه است ادامه یافته و مشکلات فراوانی به جوامع دنیا تحمیل شده است، لازم است در کنار تلاش های مدافعان سلامت و اقداماتی که برای تسریع واکسیناسیون در حال انجام است، مردم نیز با رعایت جدی پروتکل های بهداشتی، در حفظ سلامت خود و کاهش چرخه های انتقال این بیماری در سطح جامعه سهیم شوند تا به زودی شاهد پایان این روزهای سخت باشیم.

او از مجموعه همکاران خود که در این ماه ها، تمامی تلاش خود را برای خدمت به بیماران، به ویژه بیماران کووید۱۹ به کار بسته اند قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار