به یاد شهید رجایی، اولین رئیس قوه مجریه کشور

کرج (پانا)- در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، سال ۶۰ یکی از سالهای بسیار پرماجرا و پرتلاطم به حساب می آیدحوادثی پیاپی و بسیار سخت دامنگیر ملت ایران بود و خاطرات بسیار تلخی در اذهان مردم بجای گذاشت یکی از این حوادث شهادت شهیدان رجایی و باهنر بود که در تاریخ ۸ شهریور در پی انفجار دفتر نخست وزیری به‌وقوع پیوست.

کد مطلب: ۱۲۱۰۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
به یاد شهید رجایی، اولین رئیس  قوه مجریه کشور

امام خمینی(س) در روز نهم شهریور در دیدار با اقشار مختلف مردم سخنان مهمی ایراد کرده و فرمودند: منطق ملت ما، منطق مؤمنین، منطق قرآن است، انا لله و انا الیه راجعون. با این منطق هیچ قدرتی نمی تواند مقابله کند.
ایمان راسخ و استوار امام خمینی، به خداوند متعال چنان در روح و روان مردم تأثیرگذار بود که دلهای همگان را محکم می کرد و به ادامه راهی که انتخاب کرده بودند، امیدوار می ساخت. سپس بر مبنای مهم اعتقادی مردم در مقابله با قدرتهای بزرگ می پرداخت. ملتی که برای اسلام، خدا و قرآن قیام کرده است با ترور نمی شود عقب راند.
اینگونه بیانات ضمن ایجاد روحیه امیدوارانه به حرکت انقلابی، هشداری به قدرتهای بزرگ و گروه‌های معاند بود که بدانند این ملت تا آخر ایستاده است. پیوند راه شهیدان انقلاب اسلامی با شهدای صدر اسلام و پیشوایان بزرگ دینی محور دیگر سخنان امام خمینی در شهادت شهید رجایی و باهنر بود و با پیوستن روح آن دو یار که بیش از بیست سال با هم همراه و همرزم بودند، به رفیق أعلی، از سعادتمندی آن دو یار قدیمی حکایت دارد.
امام خمینی حضور و انسجام مردم را در این مراسم ها از نشانه های مهم علاقه مردم به نظام و مسئولان آن دانسته و گفتند: امروز که دو شهید معظم از بین ما رفته است، و سرتاسر کشور به عزا نشسته چنین کشوری انسجام خودش را حفظ کرده است و فردا که برای انتخاب رئیس جمهوری، مجددا اعلام شود، همه این مردم برای انتخاب حاضرند.
ایشان در راستای ایجاد دلگرمی و نشاط در روحیه مردم شهید داده و برای گذار از این همه حوادث افزودند: خدای تبارک و تعالی از اول با شما بوده است و مادامی که شما در صحنه باشید و انشاءالله هستید و خواهید بود، خدای تبارک و تعالی شما را پشتیبانی می کند و شما قوی خواهید بود. گمان نکنید که اینها از روی قدرت همچو کارهایی را انجام می‌دهند، یک بمب در یک جا منفجر کردن، یک بچه دوازده ساله هم می‌تواند او را بگیرد یک جایی بگذارد و خود او منفجرش کند. این قدرتی نیست، این کمال ضعف است، من ابن مجلم را از اینها مردتر می‌دانم.
و اینگونه بود که این ایام به عنوان هفته دولت نامگذاری شد و همه ساله با یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، دولتمردان در ادوار مختلف نمادهایی از فعالیتهای خود را به مردم عرضه می کنند و ده‌ها طرح و پروژه به این مناسبت به بهره برداری می رسد و این همه، از برکت خون این شهیدان گرانقدر است که مظلومانه در پای نهال انقلاب ریخته شد و درسی برای همه مسئولان و مدیران ارشد نظام شد تا با الگوگیری و سرمشق قرار دادن زندگی زاهدانه آنان، در راه خدمت به مردم ستمدیده ایران اسلامی گام بردارند؛ و همچون رجایی و باهنر، متواضعانه در راه خدمت خالصانه بیش از پیش کوشا باشند و خویشتن را قدردان زحمات آنان بدانند.

خبرنگار؛ مانی صیادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار