معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس:

خبرگزاری پانا، یکی از راهبرد های اساسی برای دستیابی به ساحت‌های اجتماعی داتش‌آموزان است

شیراز(پانا)-در حاشیه روز بزرگداشت خبرنگار، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اهمیت وجود رسانه در جامعه گفت بطور کلی جامعه انسانی برای اینکه بتواند مسیر پیشرفت و تعالی را طی کند، نیازمند این است که بخش های مختلف آن با یکدیگر در ارتباط باشند.

کد مطلب: ۱۲۰۶۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا، یکی از راهبرد های اساسی برای دستیابی به ساحت‌های اجتماعی داتش‌آموزان است

جهانبخش بانشی با بیان اینکه ما باید جامعه را یک پیکر متصل به هم ببینیم، افزود: باید همه بخش‌های جامعه نسبت به راهبردها و برنامه‌هایی که اجزای جامعه انجام می‌دهند آگاه باشند.
او ادامه داد: در واقع شبکه خبر رسانی این امکان را فراهم می‌کند که جامعه بتواند با یکدیگر همگام شود و تعامل خوبی داشته باشد.
بانشی اضافه کرد: رسالت یک خبرنگار، خصوصا خبرنگاران پانا که به نظام تعلیم و تربیت وابستگی دارند، رعایت انسانیت و اخلاق، شئونات، تهیه یک خبر سالم و مطلوب است و لازم است وظیفه شان که پیشبرد برنامه‌های اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه است را به نحو شایسته انجام دهند.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش بخش‌های مختلفی دارد و ساحت‌های مختلفی نیز مدنظر است که این بخش‌ها و ساحت‌ها باید با یکدیگر هماهنگ کار کنند.
معاون پرورشی آموزش و پروش فارس گفت: ما در آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف تربیتی ساحت‌های مختلف، به ابزارهای مختلفی نیز نیاز داریم.
او افزود: یکی از ابزارهایی که می‌تواند ما را به ساحت اجتماعی برساند و موفق شویم که دانش آموزان را آگاه،فهیم، فعال و دارای احساس مسولیت نسبت به رسالت‌ها و مسؤلیت‌های اجتماعی تربیت کنیم، خبرگزاری پانا است.
بانشی با اشاره به اینکه خبرگزاری پانا یکی از راهبردهای اساسی آموزش و پرورش برای دستیابی به تربیت اجتماعی است‌، اضافه کرد: دانش‌آموزان ما در پانا مُبَلِغ این هستند که یک دانش‌آموز همانطور که در حال فراگیری علم است و پیشرفت می‌کند، هرگز به مسائل اجتماعی نمی‌تواند بی‌تفات باشد.
او با تاکید بر ساحت‌های مختلف در سند تحول بنیادین بیان کرد: ما باید برای رسیدن به ساحت اجتماعی و تربیت فرهنگی دانش‌آموزان، تلاش کنیم تا آن‌ها با ظرفیت خبرگزاری پانا آشنا شوند و با حضور در جامعه و انتقال اخبار و قرار گرفتن در فضای آگاه‌سازی بتوانند درک و آگاهی خود را هم تکامل ببخشند.
معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: یک بخش اساسی مربوط به زیست بوم جدید فضای تعلیم و تربیت، فضای مجازی است که به عنوان یک ابزار قوی فناوری روز، قطعا با رسانه در ارتباط است.
بانشی گفت: رسانه یک ابزار قوی سازی و بهینه سازی مجازی است، عموم مردم می‌توانند در این زیست بوم جدید آموزش، با گزارش هایی که دانش‌آموز خبرنگاران پانا تهیه می‌کنند از اخبارهای مربوط به آموزش،مشکلات،خلاقیت و نوآوری‌ها در تمام نقاط استان و کشور مطلع شوند.

خبرنگار: ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار