معاون دانش آموزی کردستان خبر داد:

مرکز واکسیناسیون معلمان در ناحیه دو سنندج افتتاح شد

سنندج(پانا)- با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان مرکز واکسیناسیون معلمان ناحیه دو سنندج افتتاح و تزریق واکسن در این مراکز اختصاصی استان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مرکز واکسیناسیون معلمان در ناحیه دو سنندج افتتاح شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، آیین نمادین افتتاحیه مراکز واکسیناسیون استان، صبح دیروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاون تربیت بدنی و سلامت استان، مدیر بهداشت و درمان سنندج، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج و مسئولین و دست اندرکاران امر در دبیرستان نسیبه ناحیه دو برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم ضمن افتتاح این مرکز، از مسئولین و دست اندرکاران امر تزریق واکسن در دانشگاه علوم پزشکی، معاونت تربیت بدنی و سلامت و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق و کلیه دست اندرکاران امر تشکر کرد .

وی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا و گذشت 17 ماه، بخش عمده آموزش دانش آموزان به صورت غیرحضوری و مجازی انجام شده و روند آموزش تعطیل نشده است، گفت: با توجه به تاکیدات صورت گرفته و سناریوهای پیش بینی شده، آموزش حضوری و بازگشایی مدارس، اولویت ستاد کرونای کشور است.

قربانی افزود: بر همین اساس واکسیناسیون فرهنگیان در اولویت ستاد کرونا قرار گرفت و مقرر است تا پایان شهریور ماه کلیه فرهنگیان در بخش های مختلف، دو مرحله واکسن را دریافت کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان همچنین با اشاره به طی شدن مراحل علمی و بالینی واکسن های تولید شده در سطح جهان و ارتقاء سطح ایمنی بدن با تزریق واکسن، از کلیه فرهنگیان استان خواست در این برنامه شرکت و نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نتایج گزارشات مختلف نشان می دهد، افرادی که واکسن کرونا را تزریق کنند در صورت ابتلا دچار سختی نخواهند شد و تزریق واکسن اطمینان بالایی دارد، اظهار کرد: به گفته متخصصان، بعد از تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری، استفاده از ماسک و شستن دست ها همچنان مورد تاکید است.

قربانی با بیان اینکه تعداد 16 مرکز تخصصی واکسیناسیون معلمان در استان پیش بینی شده است و تعداد 26 هزار و 578 نفر در بخش های آموزشی، اداری، رانندگان سرویس های دانش آموزی در نوبت تزریق واکسن هستند، اظهار کرد: مطابق برنامه زمان بندی اعلام شده از طریق ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق، واکسیناسیون فرهنگیان انجام می شود، بنابراین از همکاران درخواست می شود براساس زمان بندی مدرسه ای در مراکز حضور یابند.

همچنین در ابتدای این مراسم، افشین خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: با هماهنگی صورت گرفته در سطح کشور و با همکاری وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، زمینه واکسیناسیون فرهنگیان فراهم و به صورت رسمی این طرح آغاز شده است.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته در سطح استان نیز زمینه واکسیناسیون فرهنگیان فراهم و طی جلسات هماهنگی برگزار شده با دانشگاه علوم پزشکی استان، تعداد 16 مرکز در شهرستانها و مناطق به صورت تجمیعی تعیین، تجهیز و آماده سازی و امروز به صورت همزمان فعالیت مراکز در سطح استان آغاز شده است.

خوش گوار با بیان اینکه واکسیناسیون معلمان از امروز آغاز و تا 25 مرداد ماه جاری کلیه مشمولین مرحله اول واکسن را دریافت خواهند کرد، گفت: حضور فرهنگیان در این مراکز به صورت نوبت بندی، مدرسه ای است و معلمان و بخش آموزشی مدارس در اولویت اول قرار داشته و در ادامه کارکنان بخش اداری و ستادی نیز واکسن دریافت خواهند کرد تا ان شاء الله در مهر ماه 1400 شاهد بازگشایی مدارس باشیم.

وی افزود: در کنار تزریق واکسن، همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری مورد تاکید است.

گفتنی است همزمان با آغاز به کار این مرکز در ناحیه دو سنندج، فعالیت سایر مراکز تزریق واکسن فرهنگیان در سطح استان آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار