کشف و ضبط 18 قبضه سلاح شکاری در استان قزوین

قزوین(پانا)- از متهمان شکار و صید در استان قزوین 9 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز(قاچاق) 9 قبضه سلاح شکاری مجاز و بیش از 139 مورد از ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
کشف و ضبط 18 قبضه سلاح شکاری در استان قزوین

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در این خصوص اظهار کرد: در سه ماه اول سال 1400 مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در حین گشت و کنترل و اجرای قوانین و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست که در مناطق و زیستگاه های حیات وحش استان و به صورت شبانه روز و حضور فیزیکی(پیاده،خودرویی و موتوری) صورت گرفت، محیط بانان موفق به شناسایی و دستگیری 88 نفر متهم و متخلف و تشکیل 45 پرونده تخلفات شکار و صید و تعلیف غیر مجاز و 21 فقره تخریب و آلودگی های محیط زیست شدند.

طاهری ضمن اشاره به این موضوع تصریح کرد: از متهمان حوزه شکار و صید 9 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز(قاچاق) 9 قبضه سلاح شکاری مجاز و بیش از 139 مورد از ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: بیش از 99 عدد از انواع پستانداران، پرندگان و ماهی ها که بعضی از گونه های شکار شده و صید شده از جانوران حمایت شده بودند کشف شده، که پرونده متهمین و متخلفین در این خصوص به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی لازم ارسال شده است.
طاهری گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در انجام ماموریت های گشت و کنترل و پیشگیری از تخلفات، 9نفر متخلف شکار را قبل از اقدام به شکار و صید دستگیر کردند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: ماموران این یگان در 4 فقره آتش سوزی در مراتع و مناطق حفاظت شده حاضر شده و به اطفاء حریق و کنترل آتش پرداختند.
وی در پایان اعلام کرد ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با کمک همیاران و دوستداران محیط زیست به صورت مستمر و شبانه روزی نسبت به پایش از محیط زیست و محیطهای طبیعی اقدام کرده و ضمن جلوگیری از هرگونه شکار و صید،زنده گیری ، تخریب و آلودگی محیط زیست و آتش سوزی های احتمالی نسبت به شناسایی افراد متخلف و جلوگیری از فعالیت مخرب محیط زیست اقدام و با متخلفان برابر قانون برخورد می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار