چگونه از اوقات فراغت‌ فرصتی طلایی بسازیم؟‌

شهرکرد(پانا) - پر کردن اوقات‌فراغت دانش‌آموزان یکی از موضوعات چالش‌برانگیز، مهم و آینده‌ساز است. بنابراین استفاده از وقت را باید از دوران کودکی به فرزندان آموخت.

کد مطلب: ۱۱۹۴۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
چگونه از اوقات فراغت‌ فرصتی طلایی بسازیم؟‌

یک دانش آموز در مدت تحصیلات ابتدایی تا اخذ دیپلم متوسطه حدود 4 سال از عمر خود را در فراغت به سر می‌برد. واقعیتی که کمتر به آن توجه شده، در حالیکه یک دانش آموز می‌تواند از این 4 سال یک فرصت طلایی بسازد.

پر کردن ساعات بعد از مدرسه به روشی هدفمند و منظم، از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی از طریق دانش آموزان پیشگیری می­ کند. اما معمولاً دانش آموزان، تابستان را زمان استفاده از اوقات فراغت می‌ شمارند؛ البته نظریه صحیحی است زیرا اگر یک دانش آموز در طول سال تحصیلی به کلاس های مختلف برود و از تمام وقت خود بی وقفه استفاده کند و زمانی برای استراحت و لذت بردن از زندگی نگذارد، اشتغال مستمر و بدون وقفه فکری و عملی موجب خستگی جسمی و ذهنی می‌‌شود و ممکن است انگیزه خود را از دست بدهد.

کارهایی که دانش آموز در اوقات فراغت انجام می‌دهد می تواند مسیر زندگی او را عوض کند و دانش آموز، علاقه‌مندی خود را پیدا کرده و با آن مسیر آینده خود را تغییر می‌دهد.

رفتن به کلاس های تابستانی راهکاری مناسب برای پر کردن اوقات فراغت به روش صحیح است ؛زیرا دانش آموز در کلاس های تابستانی می تواند به یادگیری رشته های هنری، علمی و... بپردازد و از جایی که نوجوانی دوره ای پر تکاپو است و میل به یادگیری در دانش آموزان بیشتر است، رفتن به کلاس‌های تابستانی می تواند فرصتی مناسب برای بالا بردن تجربیات و استفاده بهینه از اوقات فراغت باشد.

خبرنگار دانش آموز: زهرا گنجی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار