پلاک خوان چیست؟

مدیریت تردد امری بسیار مهم و حیاتی برای برقراری نظم و تامین امنیت در دنیای امروز است. در بسیاری از ادارات و سازمان ها، مجتمع های مسکونی، بیمارستان ها ، اماکن گردشگری و … برای برقراری امنیت و پیشگیری از بروز حوادث از دوربین های مداربسته استفاده می شود تا بر تردد افراد و خودروها نظارت شود.

کد مطلب: ۱۱۹۳۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پلاک خوان چیست؟

در گذشته نظارت بر تردد بیشتر به صورت نظارت مستقیم بر تصاویر دوربین های مدار بسته و حضور دائمی نگهبان صورت می گرفت و در صورت بروز حادثه ای مانند تصادف یا سرقت، باید در میان ساعت ها ویدیوی ضبط شده توسط دوربین ها جستجو صورت می گرفت تا تصاویر خودروی مورد نظر پیدا شود. این روش کنترل تردد و تشخیص خودروها از طریق تصاویر ضبط شده ی دوربین طاقت فرسا و غیر بهینه است.

با استفاده از نرم افزار پلاک خوان، وظیفه نظارت بر دوربین ها و تشخیص پلاک خودروها در تصاویر بر عهده رایانه قرار می گیرد تا تمام تردد ها را در لحظه و با سرعت بالا ثبت کند. پلاک خوان می تواند پلاک خودروها در تصاویر دوربین های نظارتی را شناسایی کرده و ارقام و حروف آن ها را شناسایی کند.

چرا باید از پلاک خوان استفاده کنیم؟

مدیریت آنی رفت و آمد خودروها

سهولت استفاده در عوارضی بزرگراه ها، تونل ها و پل ها

تامین امنیت و نظارت هوشمند

قابلیت خودکار سازی سیستم های کنترل دسترسی (درب های اتوماتیک، راهبند ها و …)

کنترل شبانه روزی ترافیک

ثبت اطلاعات کامل تردد ها

آی پلاک

نرم افزار پلاک خوان آی پلاک ، سامانه ای جامع و تخصصی در زمینه ی مدیریت و کنترل هوشمند تردد است که با اتصال به دوربین های نظارتی می تواند کنترلی دقیق و آنی از تردد خودرو ها ارائه داده و اطلاعات کامل هر تردد را ثبت کند. همچنین آی پلاک قابلیت فرمان مستقیم به راهبند، گیت و… را دارد و با اتصال به آن ها، می تواند به صورت خودکار و هوشمند رفت و آمد را مدیریت کند.

مزایای آی پلاک

1.دقت و سرعت بالا

آی پلاک با سابقه چندین ساله در زمینه مدیریت ترافیک و هوشمند سازی پارکینگ، خود را به عنوان یکی از قوی ترین و سریع ترین سیستم های تشخیص پلاک کشور معرفی کرده است. پردازش سریع آی پلاک موجب می شود تا پردازش پلاک حتی برای خودرو هایی که با سرعت بالا در حرکت هستند به صورت آنی ( Real-Time ) انجام گردد.

2.تشخیص انواع پلاک های رسمی ایران

آی پلاک قادر به تشخیص تمام اعداد، حروف و علائم پلاک است. بدین صورت انواع پلاک های مرسوم ایرانی مانند پلاک های تاکسی، عمومی، دولتی، جانبازان و معلولین، کشاورزی، گذر موقت، نظامی و سیاسی توسط آی پلاک قابل شناسایی و دسته بندی است.

3.مستقل بودن از سخت افزار

آی پلاک به عنوان محصولی نرم افزاری، با انواع دوربین ها سازگار بوده و بر روی طیف وسیعی از رایانه ها قابل اجراست. با این وجود، برای دستیابی به بهترین نتایج استفاده از دوربین های مخصوص پلاک خوانی و سخت افزار بهینه پیشنهاد می شود.

4.پشتیبانی و بروزرسانی

نرم افزار آی پلاک در سال 1396 تولید و عرضه شد و تا کنون در سازمان های مختلفی نصب و مورد استفاده قرار گرفته است. با به روز رسانی های پیاپی، علاوه بر بهینه سازی، بر سرعت و دقت آن نیز افزوده شده است. نسخه های نصب شده نرم افزار آی پلاک در سراسر کشور، سال هاست که روز و شب و در شرایط آب و هوایی مختلف به کار گرفته می شوند.

5.گستره مشتریان

آی پلاک به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه نرم افزار های پلاک خوان، در بیش از 100 مجموعه نصب و استفاده شده است. گستره مشتریان آی پلاک از سازمان های مهم کشور تا مجتمع های مسکونی و حتی خودروهای پلاک خوان سیار را شامل می شود. در نظر گرفتن این دامنه متنوع از مشتریان می تواند موجب اطمینان خاطر از کیفیت نرم افزار شود. با ارتقاء روز افزون و جلب رضایت مشتریان، تعداد مشتریان نرم افزار آی پلاک روز به روز در حال افزایش است.

6.موتور قدرتمند پردازش پلاک

نرم افزار آی پلاک از کتابخانه قدرتمند تشخیص پلاک ساتپا برای پردازش تصویر و تشخیص پلاک خودرو های در حال حرکت استفاده می کند. ساتپا ( سامانه تشخیص پلاک ایرانی ) به عنوان اولین سامانه تشخیص پلاک ایرانی از سال 1385 توسط مهندسین شرکت دانش بنیان شهاب توسعه داده شده و با به روز رسانی های مکرر، اکنون از قدرتمند ترین ماژول های نرم افزاری تشخیص پلاک کشور می باشد. بسیاری از نرم افزار های پلاک خوان و کنترل تردد کشور از ساتپا به عنوان ماژول تشخیص پلاک خود استفاده می کنند.

با افزایش روز افزون خودروها و میزان وابستگی ما به آن ها ، نظارت تصویری هوشمند بر تردد خودروها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. استفاده از نرم افزار های پلاک خوان می تواند گامی موثر در جهت تامین امنیت و همگام شدن با دستاورد های هوش مصنوعی و اتوماسیون باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار