محمد مومنی در گفت‌وگو با پانا

فرهاد مجیدی در دربی 95 عصای دست نداشت؛ باز هم می‌گویم استقلال باید با سیستم قبلی بازی کند

داور پنالتی روی قایدی را می‌گرفت بازی طور دیگری رقم می‌خورد / تعویض‌های فرهاد مجیدی به کار استقلال نیامد/ استقلال هیچ برنامه‌ای برای جبران گل نداشت

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است این تیم در دربی 95 پس از دریافت گل هیچ برنامه‌ای برای جبران و بازگشت به بازی نداشته است و تعویض‌های فرهاد مجیدی نتوانست کمکی به استقلال کند.

کد مطلب: ۱۱۸۴۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
فرهاد مجیدی در دربی 95 عصای دست نداشت؛ باز هم می‌گویم استقلال باید با سیستم قبلی بازی کند

محمد مومنی در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد استقلال مقابل پرسپولیس در دربی ۹۵ گفت: « استقلال در نیمه اول با یک سیستم جدید به میدان آمده بود هرویه میلیچ برای اولین بار در این پست حضور داشت که به نظرم خیلی به کار استقلال نیامد، البته اگر مقداری دقت بازیکنان بالا می‌رفت در همان نیمه اول استقلال می‌توانست به گل برسد. با این حال من بارها گفتم و معتقدم استقلال باید با همان سیستم قبلی بازی کند به این خاطر که تغییر نفرات در هیچ تیمی یک شبه اتفاق نمی‌افتد، با تغییر سیستم خواه‌ناخواه عملکرد بازیکنان افت پیدا می‌کند و آنها دیر همدیگر را پیدا می‌کنند و این می‌تواند به موقعیت تاکتیکی بازیکنان ضربه وارد کنند. البته خوشبختانه با وجود تغییر سیستم در نیمه اول موقعیت تاکتیکی هیچ یک از بازیکنان به خطر نیافتد. »

وی ادامه داد: « پس از گل اول پرسپولیس ظرفیت روانی تیم استقلال پایین آمد. وریا غفوری در صحنه گل آفساید را کاملاً پر کرد، اگرچه زحمت زیادی برای استقلال می‌کشد اما یکی از وظایف غفوری برطرف کردن نواقص است نه اینکه خودش نقیصه اضافه کند در آن صحنه آل کثیر در آفساید بود اما وریا با عملکردش آفساید را پر کرد بازیکن حریف از آفساید خارج شد، در نهایت پرسپولیس موفق به گلزنی شد. »

پیشکسوت استقلال عنوان کرد: « به نظرم بازی آن چنان صحنه‌های حساس نداشت. کمربند میانی هر دو تیم به گونه‌ای بسته شده بود که از موقعیت خود دفاع کنند. پرسپولیس محمد حسین کنعانی‌زادگان و کمال کامیابی‌نیا را در این موقعیت قرار داده بود البته استرس تیم هم بالا بود. من فکر می‌کنم استقلال در این بازی می‌توانست از آرش رضاوند کمک بگیرد. بازیکنان در نیمه دوم کمتر از حد خودشان ظاهر شدند و تعویض‌هایی که برای استقلال صورت گرفت هیچ کدام به کار تیم نیامد. شجاعیان هم اصلاً عملکرد فنی خوبی ارائه نداد و بازی بدون حادثه پیشرفت رفت. گل پرسپولیس هم بر اساس یک حادثه تاکتیکی صورت گرفت، بازیکنان ما تاکتیکی گل نخوردند. مهدی‌پور و ریگی نباید اجازه خلق چنین موقعیت‌هایی را می‌دادند. »

مومنی تاکید کرد: « با این حال پرسپولیس نسبت به استقلال عملکرد بهتری داشت و مدافعین این تیم اشتباه کمتری داشتند. استقلال بعد از گل هیچ برنامه‌ای برای جبران نداشت. فرشید اسماعیلی عملکردش با لیگ قهرمانان آسیا قابل مقایسه نبود. نمی‌دانم چرا بازیکنان استقلال در بازی‌های متمرکز عملکرد بهتری دارند، البته دلایل آن تا حدودی مشخص است، زیبنده بازیکنان استقلال نیست که انرژی خود را هدر بدهند و استراحت کمی داشته باشند. در این شرایط بازیکن آسیب نمی‌بیند بلکه به هواداران که چشم انتظار قهرمانی تیمشان را در لیگ دارند لطمه وارد می‌شود. »

وی در مورد عملکرد داور در این دیدار عنوان کرد: « در صحنه اول خطایی که روی مهدی قایدی صورت گرفت کاملاً پنالتی بود اما متأسفانه داور آن را ندید، اگر این صحنه را داور می‌دید سرنوشت بازی طور دیگری رقم می‌خورد، در موارد دیگر اتفاقی خاصی در جریان بازی رخ نداد که عملکرد داور را زیر سؤال ببرد. »

مومنی در مورد صحنه درگیری آخر بازی اظهار کرد: « فوتبال سراسر هیجان و استرس است و باید در چنین مواقع حساسی ظرفیت و توان کادر فنی نشان داده شود که برخوردهای فیزیکی را به درستی مدیریت کنند. به نظرم فوتبال ایران از لحاظ برخورد فیزیکی هنوز حرفه‌ای نیست و تنها اسم آن را یدک می‌کشیم چنین اتفاقاتی زیبنده هیچ یک از تیم‌ها نیست. »

پیشکسوت استقلال در پایان گفت: « به نظرم مجیدی در این بازی عصای دست نداشت و مهره‌های قابل اتکا نداشت، تنها تمرین کردن موفقیت یک تیم را ضمانت نمی‌کند، خلق ایده‌های جدید و آن‌ها را به مرحله اجرا درآوردن، طراحی دفاع و حمله و هدایت کردن است که می‌تواند یک تیم را موفق کند. به نظرم صالح مصطفوی چیز جدیدی نمی‌تواند به استقلال بدهد و از این بابت مجیدی تنها بود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار