شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد؛

همه خریدهای تضمینی گندم امسال مشمول جایزه هزارتومانی خواهند شد

تهران (پانا) -شرکت بازرگانی دولتی ایران از مصوبه سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت جایزه ۱۰ هزار ریالی به ازای تحویل هر کیلوگرم گندم خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
همه خریدهای تضمینی گندم امسال مشمول جایزه هزارتومانی خواهند شد

به گزارش شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، به منظور تحقق شعار سال و پشتیبانی از تولید، با موافقت ریاست جمهوری و تصویب سازمان برنامه و بودجه، جایزه ۱۰ هزار ریالی به ازای تحویل هر کیلوگرم گندم در نظر گرفته شده است.

همچنین این اطلاعیه تاکید کرده است جای هیچگونه نگرانی برای کشاورزانی که تاکنون گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده و یا در حال تحویل هستند وجود ندارد و به محض مشخص شدن سازوکار و روش اجرایی آن، این جایزه به همه گندم کارانی که محصول خود را به مراکز خرید این شرکت تحویل بدهند تعلق خواهد گرفت.

دولت دیروز در یک بدعت تازه و با دور زدن قانون، به جای اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم از کانال شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک، در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت یکهزارتومان تحت عنوان «جایزه سرعت در تحویل» به نرخ قبلی گندم اضافه کرد و به این ترتیب، نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری، به استناد تصمیم دیروز دولت، ۵ هزارتومان خواهد بود.

دولت نه تنها قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی را دور زد بلکه نرخ ۵ هزارتومانی، هزینه‌های تولید را پوشش نمی‌دهد و تشکل‌های کشاورزی نسبت به این نرخ معترض هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار