برای شکوفایی استعداد، باید تشنه کار بود

کاشمر(پانا)- یک خیاط پیشکسوت در کاشمر عنوان کرد کسی که در ابتدا وارد کار خیاطی می شود باید تشنه کار باشد که در ادامه بتواند ‏استعداد خود را شکوفا کند.

کد مطلب: ۱۱۷۸۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برای شکوفایی استعداد، باید تشنه کار بود

حسن قربانزاده خیاط پیشکسوت کاشمر در گفت و گو با پانا گفت: مهمترین دلخوشی من از خیاطی و در واقع هدف ‏من رضایت مشتری است.

وی که از سال 1372خیاطی را نزد استاد سید جلال هاشمی شروع کرده در مورد ضرورت استعداد برای خیاطی گفت: داشتن حداقل استعداد برای خیاطی لازم است. در کار خیاطی باید آرامش داشته باشی، زیرا کار ظریفی است و حتماً کسی که ‏در ابتدا وارد کار خیاطی می شود، باید تشنه کار باشد که در ادامه بتواند استعداد خود را شکوفا کند، یعنی کار را دوست داشته باشد.
وی در مورد تنوع در کار خیاطی گفت: ‏هر خیاطی که فکر کنید، حتی با سابقه بالا باز هم کار جدید برایش یک تجربه جدید است نمی تواند بگوید که ‏بعد از چهل سال من بهترین خیاط دنیا هستم.

وی ادامه داد: کار خیاطی کار ‏تمیزی است و درآمد خوبی دارد، ولی اگر من کار خیاطی را شروع نمی کردم ترجیح می دادم که یک کار دولتی داشته باشم.
خیاط با سابقه با بیان اینکه خیاطی علاوه بر مهارت یک هنر است، گفت: من برای تک تک کارهایم ارزش قائلم و هیچ وقت هیچ لباسی را برای کسی بهتر یا قشنگ تر از دیگری نمی دوزم بلکه به نحو احسن طوری برای مردم ‏کار می کنم و برای همه بهترین لباس را می دوزم و برایم فرق نمی کند که چه کسی مشتریم باشد.

وی گفت: بهترین خاطره شیرین در کار خیاطیم شور و نشاط مردم در تهیه لباس جدید در همین ماه های آخر سال است که روحیه مردم پس از بیش از یک سال خانه نشینی بهتر شده و دنبال دوخت و خرید لباس بودند و ما ‏در واقع به علت این که کارهایمان زیاد است، مجبور بودیم تا آخر شب کار کنیم ‌‏تا بتوانیم در شادی و نشاط مردم سهیم باشیم.
وی ادامه داد: در این کار ۲۸ سال سابقه دارم و از ۱۳ سالگی شاگرد خیاط بودم و بعد از آن در ۱۵ سالگی استاد ‏کار خودم شدم و در شهرهای کاشمر، اصفهان، تهران و مشهد خیاطی کردم و در زمان سربازی نیز در خواف ‏خیاطی می کردم.‏

‏ قربان زاده گفت: دانش آموازانی که به این کار علاقه دارند باید از صفر کار خیاطی را شروع کنند و حدود یک سال طول می ‏کشد تا آموزش ببینند، خیاطی سلیقه ای است، شاید یک نفر از کار شما خوشش بیاید و شاید نه، هر کسی که علاقه دارد می تواند خیاط شود.

خبرنگار : ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار