بایدن: از ادامه مذاکرات وین با حضور ایران برای رسیدن به توافق خوشحالیم

تهران (پانا) - رسانه‌های صهیونیستی جمعه شب گزارش دادند که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به اسرائیل هشدار داده است تا از «وراجی خجالت‌آور» درباره ایران دست بردارد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
بایدن: از ادامه مذاکرات وین با حضور ایران برای رسیدن به توافق خوشحالیم

به گزارش ایرنا، تارنمای I۲۴News به نقل از کانال ۱۲ اسرائیل نوشت که دولت بایدن به اسرائیل اعلام کرده است که از «وراجی» درباره خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران دست بردارد.

براساس گزارش کانال ۱۲، پیام آمریکا در این باره «قاطع» بوده است. این رسانه از یک واژه عبری استفاده کرد که معنی «تهاجمی» نیز دارد. این پیام از طریق «چندین کانال» منتقل شده است.

کانال ۱۲ به نقل از مقام‌های آمریکایی در قدس که نامی از آنها نبرد، گزارش داد که اقدام مقام‌های اسرائیلی درباره «نشت» اطلاعات مربوط به عملیات‌های خرابکارانه درباره برنامه هسته‌ای ایران باعث تضعیف تلاش‌های آمریکا برای بازگشت به میز مذاکره می‌شود.

نیویورک تایمز چند روز پیش به نقل از «مقام‌های اطلاعاتی غربی» از خرابکاری رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته‌ای نطنز پرده برداشت.

با روی کار آمدن بایدن و برخلاف وعده انتخاباتی وی برای بازگشت به برجام، همچنان حاضر به برداشتن تحریم‌ها نشده و با وجود آغاز مذاکرات برای بازگشت این کشور به برجام، رژیم صهیونیستی در مقابل سکوت و چشمپوشی واشنگتن بر روی وقایع، اقدام به خرابکاری تروریستی در سایت هسته‌ای نطنز کرده است.

ایسنا هم به نقل از شبکه سی.ان.ان نوشت که جو بایدن بامداد شنبه (امروز) در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن در کاخ سفید به آغاز غنی‌سازی ٦٠ درصدی اورانیوم در ایران واکنش نشان داده است. او در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این مسئله، آن را خلاف برجام دانست و گفت که این اقدام کمکی به مذاکرات وین نمی‌کند: «ما از این اقدام حمایت نمی‌کنیم و فکر نمی‌کنیم این که ایران می‌گوید به سوی غنی‌سازی ۶۰ درصدی حرکت کرده است، مفید باشد. این خلاف توافق (برجام) است.»

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: با این حال خرسند هستیم که ایران به توافق برای انجام مذاکرات، مذاکرات غیر مستقیم با ما و گفت‌وگو با شرکایمان بر سر این که چگونه پیش برویم و این که برای بازگشت ما به توافق (هسته‌ای) چه چیزی لازم می‌باشد، ادامه داده است. بنابراین ما دوباره بخشی از آن هستیم.

بایدن همچنین درباره آینده مذاکرات وین گفت که هنوز زود است بتوان قضاوت کرد نتیجه رایزنی‌ها چه خواهد بود اما کشورها همچنان در حال مذاکره هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار