بهتاش فریبا در گفت‌وگو با پانا

حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای ایرانی‌ها جدال نابرابر است

تهران (پانا) - عضو کمیته فنی باشگاه استقلال معتقد است به رغم حضور ستاره‌ها در تیم‌های عربستانی و قطری،نماینده‌های ایران به خصوص استقلال توانایی صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را دارند.

کد مطلب: ۱۱۷۷۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای ایرانی‌ها جدال نابرابر است

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با پانا، در خصوص تغییرات استقلال و روی کار آمدن فرهاد مجیدی که باعث بهتر شدن وضعیت آبی‌ها شده، گفت: « تغییرات انجام شده تا اینجا شکر خدا جواب داده و مثبت بوده است. شوکی که به تیم دادند، باعث 3 برد و یک مساوی از 4 دیدار شده است. کادر جدیدی که روی کار آمده را نمی‌شود بیگانه با استقلال یا تازه وارد نامید. فرهاد مجیدی اشراف کامل نسبت به این تیم و بازیکنان دارد و با اکثر این بچه‌ها کار کرده است. نفراتی هم که جذب کرده‌اند، کم کم باید از آنها استفاده کنند. »

وی ادامه داد: « استقلال درگیر 3 جام است؛ لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را داریم. باید طوری از بازیکنان بازی بگیرند که همه آماده باشند و تیم خسته نشود. نفرات هر چقدر بیشتر درگیر بازی‌ها شوند، خستگی تیم با توجه به فشردگی بازی‌ها، کمتر می‌شود. شکل بازی و نتایج تیم بهتر شده است. بدست آوردن پیروزی و کسب 3 امتیاز هم خیلی به فرهاد مجیدی کمک کرد و تیم جان گرفت. هم روحیه بازیکنان و هم کادر فنی افزایش پیدا کرد و هم فشاری روی مجموعه تیم نیست و می‌توانند با خیال راحت‌تر ادامه‌ی راه را بروند. »

فریبا در ادامه درباره توقف استقلال در آخرین بازی پیش از حضور در لیگ قهرمانان آسیا مقابل پیکان تهران گفت: « آخرین بازی که استقلال در لیگ برتر داشت، مقابل پیکان خیلی خوب نبود اما فرصت کافی را برای کسب 3 امتیاز داشت. دو سه موقعیت خوب گلزنی را از دست دادیم. علاوه بر اینکه خوب نبودیم، بدشانس هم بودیم. فرشید اسماعیلی و دیاباته موقعیت‌های خیلی خوبی را از دست دادند. تیم‌های مهدی تارتار همیشه بسته بازی می‌کنند و روی ضد حملات برنامه دارند. استقلال به این تیم حتی یک موقعیت هم نداد اما در خط حمله، فرصت‌سوزی داشتیم. امیدوارم بهتر شویم و در ادامه‌ی لیگ بتوانیم امتیازهای مورد نیاز را بگیریم. »

پیشکسوت استقلال با اشاره به حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: « واقعاً حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌های ایرانی، یک جدال نابرابر است. خیلی کیف کردم که فولاد توانست در خاک عربستان، تیم العین امارات را گلباران کند. این توانایی بچه‌های ما است. دیدید که چمن خوب ورزشگاه هم باعث شد تا بچه‌های فولاد خیلی خوب و روان بازی کنند و واقعاً عالی نتیجه گرفتند. تیم‌های ما از لحاظ امکانات، نفرات و خیلی از مسائل واقعاً قابل قیاس با رقبا به خصوص تیم‌های قطری و عربستانی نیستند اما مطمئن باشید به راحتی نتیجه را نمی‌دهیم. ما می‌توانیم با غیرت ایرانی و یکدل بودن مسیر سخت را پیش برویم و کما اینکه سال‌ها ثابت کردیم در گروه‌های سخت‌تر هم توانستیم صعود کنیم. فوتبال غیرقابل‌پیش‌بینی است و با تلاش و زحمت نتیجه حاصل می‌شود. »

وی ادامه داد: « سال‌هاست می‌گوییم که قیمت یک بازیکن تیم‌های عربی اندازه بودجه یک سال تیم‌های ماست. این مسائل وجود دارد. در همین نابرابری‌ها، تیم‌های ایرانی 3 ستاره آسیایی دارند. استقلال 2 قهرمانی و پاس هم یک قهرمانی آورده است. این نشان می‌دهد که تیم‌های ایرانی با یکدلی می‌توانند نتایج خوبی بگیرند. امیدوارم این اتفاق برای هر 4 نماینده ایران رقم بخورد و از گروه صعود کنیم. امسال شرایط صعود خیلی دشوارتر شده است. »

عضو کمیته فنی باشگاه استقلال درباره گروه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا گفت: « گروه استقلال هم از تمام گروه‌ها پیچیده‌تر است. این گروه سخت اما هم حُسن و هم عیب دارد. عیبش این است که هیچ بازی آسان نیست و باید پرفشار بازی کرد. اما حسنی که دارد این است همه تیم‌ها توان امتیاز گرفتن از هم را دارند. این به صعود کمک می‌کند. امیدوارم استقلال بازی اول خودش را ببرد چون در این صورت کار راحت‌تر می‌شود، استقلال متخصص کارهای سخت است. »

پیشکسوت استقلال در خصوص لیگ برتر ایران هم گفت: « از لحاظ کیفی نسبت به لیگ‌های قبلی بسیار پائین‎تر است و دلیل اصلی‌اش هم قطعاً کروناست. فاصله لیگ قبلی با لیگ الآن خیلی کم بود و تیم‌ها فرصت استراحت را نداشتند. بازی‌ها را که نگاه می‌کنم، کیفیت‌ها پائین آمده است. اما تیم‌هایی مثل سپاهان، استقلال، پرسپولیس و مس رفسنجان کیفیت‌های خوبی از خود نشان می‌دهند. به خصوص سپاهان که آن‌ها را در حد قهرمان اصلی می‌بینم و قطعاً شانس اول است. »

وی در پایان گفت: « نفرات ذخیره تیم سپاهان، می‌توانند بهترین بازیکن تیم‌های دیگر باشند. این خیلی کمک می‌کند. حتی اگر 5 بازیکن این تیم هم مصدوم و محروم شوند، بازهم خللی در کارشان ایجاد نمی‌شود. در مجموع مدعیان سپاهان و استقلال و پرسپولیس هستند اما شانس سپاهان بیشتر از دو تیم دیگر است. شاید تنها نقطه ضعفی که می‌شود از تیم نویدکیا گرفت، دفاع‌های وسطشان است که کمی کند هستند اما واقعاً دفاع تیمی خوبی دارند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار