رئیس کل دادگستری استان زنجان :

در حوزه تغییر کاربری اراضی اعمال مقررات و رفتارهای تبعیض آمیز پذیرفتنی نیست

زنجان (پانا) - حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه حفظ حقوق بیت المال ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اعلام کرد قالب مصوبات شورا مربوط به حوزه زمین است که همه باید به حساسیت و اهمیت کار توجه کنند. نگذاریم به بیت المال و حقوق عمومی صدمه وارد شود.باید دستگاههایی که در این امر تلاش و همت دارند، تشویق کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
در حوزه تغییر کاربری اراضی  اعمال مقررات و رفتارهای تبعیض آمیز پذیرفتنی نیست

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان، رئیس کل دادگستری کل استان زنجان افزود: باید خدا را شکر گذار باشیم که توفیق داد یک ماه مبارک رمضان را درک کنیم که این ماه از امتیازات امت پیامبر (ص) است کهیکی از این ات ها اولین شب ماه رمضان خداوند با یک نظر رحمت به بندگان نگاه می کند، پس چرا شکر گذار این نعمت نباشیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان پدیده زمین خواری اقدامی زشت از سوی برخی افراد و قانون گریز خواند و گفت: این پدیده خروجی بسیار بدی دارد که برای مقابله با این کار بایستی اقدامات جدی بعمل آید.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی با اشاره به اینکه بر اثر ترک فعل مسئولان امر و دستگاههای متولی با رشد 46 درصدی تغییر کاربری مواجه هستیم ، گفت: اینجا مقصر کدام نهاد است؟ چه مسئولی مرتکب ترک فعل شده است تا این میزان خسارت وارد شود ،باید پاسخگو باشد؟

رئیس شورای قضایی استان زنجان گفت: ترک فعل از سوی هیچ نهادی پذیرفته نیست.سازمانهای مسئول این امر بایستی از اختیارات قانونی استفاده کنند و برخورد جدی بکنند همین جا به اداره کل بازرسی استان مأموریت داده می شود با ورود و بررسی جدی پیگیری لازم برای مشخص کردن کوتاهی مسئولان و ترک فعل هایی که برای تحقق این میزان تغییر کاربری صورت گرفته انجام و گزارش کند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: نباید تبعیض در برخورد با افراد و سازمانهایی که اقدام به تغییر کاربری می دهند؛ باشد.اگر تغییر کاربری محقق شده باید برخورد شود. اعمال مقررات و رفتارهای تبعیض آمیز پذیرفتنی نیست. دادستان زنجان جلوی کار را بگیرد. افراد پر قدرت و با نفوذ نداریم ، اتفاقا نسبت به افراد پر نفوذ باید برخورد شدید تر باشد تا افراد کم قدرت .

عالیترین مقام قضایی استان تاکید کرد: در بحث محیط زیست باز هم تاکید میکنم سازمان بازرسی و دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال با فوریت پیگیر موضوع باشند اینکه کوتاهی از سوی چه کسی در این حوزه صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی موضوع تخصیص فضای آموزشی در مناطق شهری و شهرک ها را موضوع دیگر قابل پیگیری است، ادامه داد: بسیاری از قصورها و عدم انجام وظایف محوله در این امر یک پایه اش ترک فعل هاست ،اگر در فضای آموزشی و احداث بناهای شهری کوتاهی مسئولان نبود ، امروزه شاهد فقدان فضاهای برخی از شهرک ها نبودیم ، چرا نباید برای انجام وظایف نگاه غیر مسئولانه داشته باشیم؟برخورداری همه نقاط شهر از فضای آموزشی بصورت عادلانه باشد.اصول قانون بر این امر تاکید دارد.ایجاد شهر پرجمعیتی مثل زنجان فاقد فضای آموزشی چه معنی دارد؟دانش اموزان این شهر و شهرک ها از دسترسی به فضای اموزشی محرومند.چرا اولویت بندی و توزیع عادلانه صورت نگرفته است.

وی افزود: اجرای مصوبات شورا با قدرت پیگیری و اجرا شود و گزارشات اقدامات به دبیرخانه ارسال شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ضمن ابراز همدردی با خانواده دو محیط بان شهید که در حفظ و حراست از محیط زیست نا جوانمردانه توسط افراد متجاوز به این حوزه و بی قانون به درجه رفیع شهادت نائل آمدند گفت: دستگاه قضایی از همان دقایق اولیه حادثه بلافاصله کمیسیون جرایم تشکیل و با اقدام جهادی و انقلابی ضابطان در کمتر از 8 ساعت قاتلین شناسایی و دستگیر شدند و هم اکنون نیز تحقیقات از آنان با سرعت در حال انجام است. در همین جا از دادستان زنجان درخواست داریم در کمترین زمان مرتکبین مجازات شوند تا آلامی باشد برای خانواده این دو شهید و دوستداران محیط زیست و حسب دستور ریاست قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه نیز بر سرعت بخشیدن برای مجازات قاتلین بود اما ما وظیفه داریم در این امر با قدرت و سرعت عمل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار