مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی خبر داد:

تولید مرغ از سرانه مصرف هم بالاتر است

تهران (پانا) - مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی می‌گوید مرغ به اندازه کافی تولید می‌شود و از سرانه ۳۲ کیلوگرم مصرف، بالاتر است.

کد مطلب: ۱۱۷۷۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تولید مرغ از سرانه مصرف هم بالاتر است

به گزارش صدا و سیما، محمد علی کمالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در ارتباط تصویری برنامه گفت وگوی ویژه خبری گفت: بر اساس برنامه ریزی ها، میزان جوجه تولیدی تا کنون حدود ۸۲ میلیون جوجه بود و طبیعتاً بخشی از این میزان جوجه تا اواسط یا اواخر ماه مبارک رمضان به ثمر می‌نشیند.

محمد علی کمالی ادامه داد: حدود ۱۱۸ میلیون قطعه جوجه در اسفند ۱۳۹۹ تولید شده است اگر این میزان جوجه به سالن‌ها رفته باشد حداقل حدود ۷۰ هزار تن تولید را در دهه سوم فروردین خواهیم داشت و در دهه نخست اردیبهشت هم حدود ۷۰ هزار تن تولید گوشت مرغ خواهیم داشت.

وی افزود: در بهمن سال ۱۳۹۹ حدود ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی داشتیم.

کمالی تاکید کرد: مرغ به اندازه کافی تولید می‌شود و از سرانه ۳۲ کیلوگرم مصرف، بالاتر است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: نهاده در سامانه «بازارگاه» به خوبی عرضه شده و شاخص بازار آزاد هم نشان داده است که پس از تعطیلات عید، در قیمت بازار آزاد کنجاله سویا و ذرت، افت داشتیم و این نشان می‌دهد تقاضا در بازار آزاد کمتر است.

آقای کمالی افزود: دوره پرورش مرغ از ۴۵ روز به ۵۰ روز افزایش یافت و قرار بر این است که مرغدارانی که بیش از این میزان، دوره پرورش دارند از طریق شرکت پشتیبانی، حمایت نهاده‌ای شود.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت مرغ به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان، میزان قاچاق آن را کاهش خواهد داد و ایجاد قرارگاه ساماندهی مرغ هم تصمیم گیری‌های استانی را مقداری ملغی می‌کند و موجب می‌شود مرغ به اندازه کافی به تهران برسد.

کمالی افزود: قطعاً اگر تشکل‌ها را به کار بگیرید و نهاده‌ها به موقع به مرغدار برسد، هیچ نگرانی از نظر تولید نخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار