رئیس کل دادگستری استان زنجان:

ضرورت و لزوم رعایت قانون و مقررات ازسوی هیات های اجرایی

زنجان (پانا) - حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان زنجان که با حضور اعضای ستاد در سالن کنفرانس دادگستری استان زنجان برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته اعلام کرد که هیات های اجرایی بخصوص فرمانداران که رئیس هیات اجرایی هستند بایستی در این دوره از انتخابات رعایت قانون و مقررات را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

کد مطلب: ۱۱۷۷۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت و لزوم  رعایت قانون و مقررات  ازسوی  هیات های اجرایی

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان رییس کل دادگستری استان گفت: عدم رعایت قانون توسط اعضای هیات اجرایی زیبنده نیست بنابر این انتظار این است که تلاش شود قوانین و مقررات در هیات های اجرایی توسط برگزار کنندگان انتخابات بصورت کامل و دقیق رعایت شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار داشت : بایستی دستگاهها و سازمانهای مربوطه گزارش دقیق و به هنگام از بروز تخلفات را به دبیر خانه ستاد ارسال کنند تا واکنش ،پیگیری و اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود

رئیس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد: در برگزاری انتخابات دستگاههای اجرایی و متولی برگزاری انتخابات باید تعامل و رویکرد هم افزایی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه مسئولان امر در برگزاری انتخابات سالم و با حضور حداکثری توجه و اهتمام بیش از پیش داشته باشند گفت: ما بعنوان سربازان انقلاب برای تحقق سیاست های نظام و مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات که مورد تاکید مقام معظم رهبری است بایستی تمام تلاش خود را با اقدامات موثر انجام دهیم و حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رأی رویکرد تمام مسئولان باشد و نبایستی این رویکرد به چالش کشیده شود.

وی اظهار داشت: مسئولان مراقبت گفتار و اقدامات خود باشند ،دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات توسط مسئولان گناه نابخشودنی است چرا که این کار به منزله بازی در زمین دشمن است

عالیترین مقام قضایی استان تاکید کرد: امروز روز امتحان پس دادن است باید خیلی بصیر و هوشیار بود.گاهی برخی صحبت ها و اقدامات و عدم بصیرت و سرباز پیاده نظام دشمن شدن خیانت به نظام و انقلاب است.

صادقی نیارکی افزود: در اندیشه اسلامی نگاه به مسئولیت این است که مسئولان تا پایان روز خدمتی به وظایف خود جامه عمل بپوشانند و کوتاهی در این امر گناهی نابخشودنی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: کوتاهی مسئولان امر در انجام وظایف توسط دستگاههای اطلاعاتی گزارش شود و دستگاه قضایی صلاحیت رسیدگی به ترک فعل ها را دارد و در صورت گزارش این امر و محرز شدن ترک فعل مسئولان، برابر قانون و با قاطعیت برخورد خواهد شد

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی اظهار داشت: هیأت های اجرایی در بررسی سوابق کاندیداها دقت کامل کنند که برخی سوابق و تجربیات شورای شهر زنجان و بعضی از شهرهای دیگر استان که بخاطر تخلفاتی که داشتند خسارات فراوانی به مردم و شهر وارد شد مراقبت شوداین افراد دوباره مورد تأیید قرار نگیرند و وارد عرصه انتخابات نشوند و این بی توجهی و کم کاری در تایید صلاحیت کاندیدها نباید تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه چالش های دوره گذشته بایستی احصا و گزارش شود که در این جلسه این امر محقق نشد تا بوسیله چالش ها نقاط ضعف را برطرف نماییم و بر نقاط قوت بیفزاییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار