درخشش دانش‌آموزان و فرهنگیان ناحیه یک شهرری در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز

شهرری(پانا)- مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری از حضور موفقیت‌آمیز دانش‌آموزان و فرهنگیان این منطقه، در سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سال تحصیلی 400-99 و کسب رتبه‌های اول تا سوم خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش‌آموزان و فرهنگیان ناحیه یک شهرری در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز

محسن نوروزیان با تاکید بر اهمیت برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در گفتگو با پانا اظهار کرد: یکی از کارکردهای مورد توجه آموزش و پرورش که از اهداف اصلی تعلیم و تربیت است، پرورش دانش‌آموزانی در طراز نظام جمهوری اسلامی و در شأن و جایگاه رسیدن به سند تحول بنیادین است.
مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری افزود: از کارهای مهم متولیان فرهنگی در آموزش و پرورش ایجاد بستری مناسب برای دانش‌آموزان است، تا آنها بتوانند تعلیمات دینی، اخلاقی و اعتقادی خود را در این بستر کسب کنند؛ در همین راستا هرساله مسابقات فرهنگی قرآن، نماز و عترت، توسط مدیران و معاونین پرورشی مدارس برگزار می‌شود تا فضای رقابتی سالم برای آموزان در حوزه نماز و عترت مهیا شود. سطح این مسابقات برای همکاران فرهنگی نیز در جهت ارتقاء بینش دینی خود بسیار مناسب و آموزنده است.
او در خصوص حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان این منطقه عنوان کرد: به یاری خدا، در آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، هر ساله شاهد حضور پرشور دانش‌آموزان و فرهنگیان و موفقیت‌های چشمگیر آنها هستیم؛ امسال نیز علی‌رغم وجود محدودیت‌های کرونایی و برگزاری غیر‌حضوری این مسابقات در این مسابقات شاهد حضور قابل تأمل همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان منطقه در این مسابقات بودیم، به طوری که در این مسابقه از میان همکاران فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، ۶ نفر از همکاران خانم و ۶ نفر از همکاران آقا، مجموعاً ۱۲ نفر از همکاران در مسابقات قرآن عترت و نماز در مرحله استانی شرکت کردند؛ ۵ نفر از همکاران در ۴ رشته تفسیر، حفظ، نهج البلاغه و روش تدریس احکام حائز رتبه شدند. از این ۵ همکار فرهنگی اکرم پایا از مدرسه از دبستان شهید بهشتی یک در رشته نهج‌البلاغه موفق به کسب رتبه اول و سید‌رضا میر‌عظیمی از دبستان سماء موفق به کسب رتبه اول در رشته تفسیر شدند، همچنین جابر توبا از همکاران اداری رتبه سوم رشته نهج‌البلاغه، محبوبه‌سادات سید‌صالحی از دبیرستان فاطمیه(س) و گلتاج ورمقانی از دبستان فروغ‌حضرت‌خدیجه(س) پس از شرکت در دوره توانمند‌سازی و انتخاب نفرات منتخب در سطح کشوری سنجیده خواهند شد.
او افزود: همچنین در این دوره از مسابقات تعداد ۵۲ دانش‌آموز دختر در ۱۶ رشته و تعداد ۶۴ دانش‌آموز پسر در ۱۸ رشته شرکت کردند؛ دانش‌آموزان در رشته‌های تفسیر صحیفه، نهج‌البلاغه، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، احکام انشای نماز، حفظ که رشته حفظ شامل حفظ عمومی ۵ حفظ جزء، ده جزء، بیست جزء و حفظ کل قرآن‌کریم است.
نوروزیان گفت: در میان دانش‌آموزان مدارس ناحیه یک شهرری تعداد ده دانش‌آموز پسر و هشت دانش‌آموز دختر در مرحله استانی حائز رتبه شدند، تعدادی از این دانش‌آموزان با شرکت در دوره توانمندسازی برای مرحله کشوری خود را آماده می‌کنند و تعدادی با شرکت در مرحله دوم به صورت آنلاین و مجازی خود را آماده می‌کنند.
در این مسابقات دانش‌آموز ابوالفضل موسی‌خانی پایه نهم رتبه اول رشته تفسیر، سید‌محمد‌آرمان مرتضوی رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن‌کریم، علی افضلی رتبه سوم رشته احکام، معین کاظم‌زاده رتبه سوم رشته انشای نماز، نجفی پایه یازدهم رتبه سوم رشته انشای نماز، سید‌یدالله علوی پایه دهم رتبه سوم اذان و دانش‌آموزان سید‌شهاب‌الدین حائری پایه دوازدهم محمد‌مهدی قربانی دوره اول متوسطه، دانیال زارع پایه دوازدهم، داوود سروری پایه هشتم، سید‌یدالله علوی پایه دهم پس از برگزاری دوره توانمند‌سازی انتخاب نفرات منتخب اعلام رتبه خواهند شد.
همچنین دانش‌آموز آتنا طیبی پایه نهم رتبه دوم رشته تفسیر، آرزو بیاتی پایه هشتم رتبه سوم رشته صحیفه، ملیکا رنجبر پایه نهم رتبه سوم رشته نهج‌البلاغه، ریحانه یزدانی پایه هشتم رتبه سوم رشته احکام و دانش‌آموزان یمنا واحدیان پایه دهم حدیث خیری، پایه یازدهم پس از شرکت در دوره توانمندسازی و انتخاب نفر منتخب به مسابقات کشوری راه یافتند.

خبرنگار: سمیه نیک‌فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار