کاظمی خبر داد

ابلاغ برنامه‌های سال 1400 معاونت پرورشی و فرهنگی؛ به زودی

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جلسه گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها به بیان مسائل مهمی پیرامون برنامه‌های ماه رمضان و برنامه‌های سال 1400 پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۷۷۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ برنامه‌های سال 1400 معاونت پرورشی و فرهنگی؛ به زودی

علیرضا کاظمی در جلسه گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها که صبح امروز 23 فروردین ماه به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد با تاکید براینکه هیچ ماموریتی مهم تر از توسعه فرهنگ اقامه نماز نیست اظهار کرذ: دفتر قرآن، عترت و نماز در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های خوبی را تدارک دیده است؛ برنامه روزانه ترتیل خوانی در استان‌ها، برگزاری محافل انس با قرآن در 15 روز، برگزاری 3 محفل انس با قرآن از مشهد مقدس، کربلا، نجف و سوریه از جمله این برنامه‌هاست.

وی افزود: 2 برنامه برای روزه اولی‌ها با هماهنگی قم اجرا خواهد شد همچنین توجه بیشتر به دعا و ادعیه باید در برنامه‌ها باشد تا فضای روحانی و قرآنی ایجاد شود.

ظرفیت سازی در فضای مجازی و استفاده از شبکه شاد

کاظمی با تاکید بر ظرفیت سازی در فضای مجازی و استفاده حداکثری از شبکه شاد برای تولید محتوا ادامه داد: اجرای برنامه‌های زنده استانی، منطقه ای و مدرسه ای باید مدنظر باشد و دبیرخانه ارزیابی فعالیت‌ها نیز باید راه‌اندازی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کیفیت بخشی و پرهیز از موازی کاری جز سیاست‌هاست عنوان کرد: برنامه‌های سال 1400 در حال آماده سازی است و به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود. تنوع پذیری، خلاقیت و نواوری در روش برنامه‌های قرآنی و فرهنگی دیده شود همچنین تمام فعالیت‌های استانی باید همراستا با ستاد باشد.

توسعه فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی به عنوان بازوان اجرایی معاونت

به گزارش پانا، وی بر تسهیل گری و همکاری برای توسعه فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی به عنوان بازوان اجرایی معاونت تاکید و اظهار کرد: ظرفیت دارالقرآن‌ها، کانون‌ها و اردوگاه‌ها مورد توجه باشد؛ این مراکز باید مرجعیت قرآنی خود را در استان‌ها بالا ببرند. توجه ویژه به بسته‌های تحولی و آسیب‌های اجتماعی اهمیت دارد لذا باید تحلیل نیم رخی آسیب‌های اجتماعی در هر منطقه داشته باشیم.

کاظمی با اشاره به توسعه ارتباطات حضوری و مجازی معاونان پرورشی استان‌ها به بیان توصیه‌هایی به معاونان پرورشی استان‌ها پرداخت و گفت: برای مدیریت آسیب‌های فضای مجازی دستورالعملی را طراحی می‌کنیم و استان‌ها باید در این زمینه وارد شوند همچنین نظارت و ارزیابی بر فعالیت‌های استانی در 2 بخش صورت خواهد گرفت.

تشکیل ستاد اوقات فراغت

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر تشکیل ستاد اوقات فراغت و برنامه ریزی برای این موضوع همچنین فعالیت کردن کانون‌ها و دارالقرآن‌ها افزود: هدایت تحصیلی به عنوان یک مساله سرنوشت ساز در دستور کار است و کمیته‌های این موضوع نیز باید تشکیل شود.

وی درباره موضوع انتخابات به عنوان یک موضوع سرنوشت ساز و اصولی اظهار کرد: هر انتخابات یک یوم الله است؛ معاونان پرورشی باید تلاش کنند بستر مشارکت حداکثری رای اولی‌ها را با کمک تشکل‌های دانش‌آموزی ایجاد کنند تا زمینه حضور ایجاد شود همچنین باید از هرگونه سوگیری و جهت گیری پرهیز شود.

فعال شدن میز نماد

کاظمی افزود: میز نماد در استان‌ها فعال شد و استان‌ها به سمت توسعه و تجهیز مراکز مشاوره رفتند، در بحث اجرای بسته‌های تحولی نیز باید با قدرت پیش برویم. انتشارت منادی تربیت به عنوان بازوی فعالیت‌های معاونت یک میلیارد کتاب را چاپ کرده است که جای تشکر دارد.

در این گردهمایی همچنین محمدرضا مسیب زاده، مدیر کل قرآن، عترت و نماز،‌ مسعود شکوهی،‌ مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی،‌ علی رمضانی، ‌مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی و اسماعیل بحری زاده‌، قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی حضور داشتند و هر یک از مدیران کل به بیان برنامه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

در این گرهمایی مشاوران معاون وزیر حسن شربتدار و محمد باقی زاده نیز حضور داشتند که به ارائه مسایل و مشکلات حوزه‌های خود پرداختند.

معاونان پرورشی 32 استان در این گردهمایی حضور فعالی داشته و برنامه‌ها و فعالیت‌های ملی و استانی خود را به سمع و نظر دیگران رساندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار