هدف از جشنواره نوجوان سالم شناسایی ظرفیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

تهران (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران از شرکت صد هزار نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان در دهمین دوره جشنواره نوجوان سالم و راه‌یابی ۴ هزار اثر به مرحله استانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف از جشنواره نوجوان سالم شناسایی ظرفیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، دهمین دوره جشنواره نوجوان سالم با هدف هم افزایی ظرفیت ها جهت گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهر تهران برگزار شد. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در این خصوص گفت: دهمین دوره جشنواره نوجوان سالم با هدف هم افزایی ظرفیت‌ها جهت گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، شامل سه بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای، ابتکارات جامعه محور در سطح شهر تهران برگزار شد.

مجتبی ولی‌پوری ضمن اعلام این خبر گفت: دهمین دوره جشنواره نوجوان سالم با موضوعات شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و بهداشت روان و با محورهای سلامت روانی-اجتماعی و سبک زندگی، پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از گرایش به مصرف مواد و پیشگیری از گرایش به خشونت در بین تمامی دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم و دوره دوم مقطع ابتدائی و همچنین کلیه همکاران شاغل در مدرسه و کلیه والدین دانش‌آموزان اجرا شد‌.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در کمیته اجرایی جشنواره نوجوان سالم با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی متعددی با توجه به پیچیدگی جوامع در شرایط امروز و رشد پیشرفت فناوری‌های جدید به وجود آمده است افزود: فراوانی آسیب‌های اجتماعی متفاوت است. هر سال آسیب‌های نوپدیدی شناسایی می‌شوند. ضرر آسیب‌های ناشی از اعتیاد و مشکلات اجتماعی در رابطه با خود فرد و‌ جامعه از نقش بسزایی برخوردار است و مانع پیشرفت‌های افراد در جامعه و نهایتا کشور خواهد شد و باید در نظر داشت، در ‌خانواده‌هایی که روابط و تربیت فرزندان بر حول اصول تربیت سالم و پیگیری علاقه‌های فردی و دوستی با افراد سالم و بها دادن به ارزش‌های معنوی می‌چرخد می‌توان، از آسیب‌های اجتماعی تا حدود زیادی پیشگیری کرد.

وی افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، به دلیل تهدید سلامت، هویت و تربیت دانش‌آموزان، از دغدغه‌های اولویت‌دار آموزش‌وپرورش است که اهتمام همه جانبه‌ای را برای پیشگیری، کنترل و کاهش آن در سطح مدارس، انجام داده است. در همین راستا دهمین دوره جشنواره نوجوان سالم شامل بخش‌های خلاقیت های دانش آموزی، ایده پردازی، مقاله (با رویکرد پژوهشی)، نقاشی، روزنامه دیواری، عکس، فیلم کوتاه، نرم افزارو چند رسانه ای، موشن گرافی است. همچنین بخش ابتکارات مدرسه ای شامل الگوها و فنون آموزش و تدریس پیشگیری در کلاس درس، محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری، پروژه های ابتکاری، محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری، پروژه‌های ابتکاری، برنامه عمل سالانه مدرسه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، طرح یا پروژه نوآورانه مدرسه برای آموزش و فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری، پروژه ها و مداخلات موردی برای توانمند سازیبا تاکید بر مشارکت جامعه-محور و اقدام پژوهی است.
وی همچنین بخش‌های ابتکارات جامعه محور را شامل تدوین نیمرخ چالش ها و فرصت های مدرسه، تدوین نیمرخ راهکارها و ایده ها، طراحی پروژه کوچک، حمایت جویی پروژه کوچک و اجرا و مستندسازی پروژه کوچک نام برد.
ولی پوری با بیان اینکه دهمین دوره جشنواره نوجوان سالم در سال جاری تحصیلی در تمامی مدارس دور دوم ابتدایی و مدارس متوسطه برگزار شد، گفت: حدود صد هزار نفر از دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا در این جشنواره مشارکت داشتند که قریب به ۴ هزار اثر به عنوان برگزیده منطقه ای به مرحله استانی راه پیدا کرده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، شناسایی و رشد و شکوفایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دانش آموزان و فرهنگیان و مدیران مدارس در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و جذب توانمندی‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان و والدین و هم افزایی فکری در قالب آثار هنری در مبارزه با مواد مخدر از ویژگی‌های این جشنواره است. دانش‌آموزان با استفاده از زمینه‌های فرهنگی و هنری و آموزشی و پژوهشی و... در این جشنواره استعداد خودشان را در معرض نمایش قرار می دهند. معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران نیز از برگزیدگان استانی این جشنواره تقدیر خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار